فهرست مطالب:
فهرست مطالب :
مرحله بوت استرپ به عنوان مرحله پیش تامین مالی یا به عنوان مرحله
“من به تازگی یک شرکت را راه اندازی کرده ام و باید به همه در رسانه های اجتماعی در مورد آن بگویم“
معروف است. بوت استرپینگ زمانی اتفاق می افتد که یک صاحب کسب و کار شرکتی را بدون دارایی یا دارایی کم راه اندازی می کند. بوت استرپینگ شامل هیچ منبع مالی خارجی نیست و آنقدر زود است که ممکن است شرکت چیزی جز یک نام و ایده نباشد.
از آنجایی که این اولین مرحله شرکت است، هیچ نیاز واقعی وجود ندارد زیرا هنوز هیچ سرمایهگذار خارجی درگیر نخواهد شد. حتی ممکن است ثبت شرکت را به تعویق بیندازید زیرا معمولاً فروش قابل توجه یا مالکیت معنوی ندارید.
برای اکثر استارت آپ ها، بوت استرپینگ یک حالت موقتی است تا زمانی که دور اول سرمایه خارجی را تامین کنند. ایجاد یک تیم بنیانگذاران مستحکم، کمینه محصول قابل دوام (MVP) و جمع آوری اطلاعات و گرایشات از کاربران بالقوه از اهداف معمول مرحله بوت استرپ یک استارتاپ است.
طبق تعریف، هنگام بوت استرپ هیچ سرمایهگذاری وجود ندارد.
هر گونه سرمایه در این مرحله از بنیانگذاران و با اتکا به منابع شخصی آنها تأمین می شود. منابع مالی در این مرحله عبارتند از:
غیرمعمول نیست که تیم موسس به منظور تامین بودجه استارتاپ خود به کارهای روزانه خود مشغول شوند. برخی از بنیانگذاران ممکن است در اسنپ هم مشغول فعالیت باشند. در حالی که برخی دیگر ممکن است به فعالیتهای مشاوره ای بپردازند. تا زمانی که منبع سرمایه ای وجود داشته باشد که بتوان از آن برای تامین مالی کسب و کار استفاده کرد، اهمیتی ندارد. در برخی موارد، شرکت ممکن است در حال تولید درآمد باشد و کل این درآمد برای رشد شرکت استفاده شود (به عنوان مثال می توان از پیش سفارش یک محصول و سپس استفاده از وجوه دریافتی برای انجام آن سفارش ها استفاده کرد).
مجدداً، از آنجایی که در این مرحله سرمایهگذار خارجی وجود ندارد، معمولاً تا زمانی که استارتآپ یک پیشبنیاد یا دور اولیه را افزایش دهد، هیچ ارزشگذاری وجود ندارد.
با این حال، تعداد کمی از استارتآپها موفق میشوند از دورهای تأمین مالی اجتناب کنند و در نهایت به فعالیت خود ادامه دهند. اینکار به بنیانگذاران اجازه میدهد تا مالکیت کامل خود را حفظ کنند و درآمد عمدهای در نهایت داشته باشند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
سارا بلیکلی Spanx را با 5000 دلار پس انداز خود (حتی ثبت اختراع خود برای صرفه جویی در هزینه ها و خرید علامت تجاری با کارت اعتباری خود) راه اندازی کرد. در سال 2021، Spanx ، 1.2 میلیارد دلار ارزش داشت.
بن چستنات و دن کورزیوس زمانی که Mailchimp را به Intuit فروختند، در مرحله بوت استرپ خروج کردند و 12 میلیارد دلار دریافت کردند و و به بزرگترین خروجی بوت استرپ در تاریخ تبدیل شدند.
شایان ذکر است که ظهور تکنولوژی های جدید مانند کلود، SaaS و توزیع آنلاین هزینههای راهاندازی را تا حدی کاهش داده است که بنیانگذاران به طور فزایندهای زمانی را که صرف راهاندازی استارتاپ میکنند به حداکثر میرسانند تا از یک یا دو دور سرمایهگذاری صرف نظر کنند، بنابراین سهام بیشتری را برای خود حفظ میکنند.
با این حال، هر شرکتی نمی تواند راه خود را به سمت موفقیت پیش ببرد. در واقع، بیشتر این کار را نمی کنند. سرمایهگذاران خارجی اغلب برای مقیاسپذیری، رشد و امید به خروج مورد نیاز هستند. این ما را به مرحله پیش از بذر می رساند.
پیش از بذر به چه معناست؟
مرحله قبل از بذر نیز به عنوان مرحله فرشته یا به عنوان
“هی مامان و بابا، این فرصتی است برای ورود به طبقه همکف شرکت من “
نامیده می شود. این اولین مرحله استارتاپی است که به دنبال تأمین مالی خارجی است و هر گونه سرمایه جمع آوری شده معمولاً از طرف خود بنیانگذاران و همچنین «F3» (دوستان، خانواده، و احمق ها) (friends, families, and fools) و سرمایه گذاران فرشته یا آنجل تأمین می شود.
استارتآپها در این مرحله هنوز در حال ساخت محصول، ایدهپردازی مفهوم، تعیین تناسب محصول با بازار هستند و اغلب پایگاه کاربری محدودی دارند. تمام اسناد قانونی، ثبت اختراع، علائم تجاری و قراردادهای مشارکت نیز باید در این مرحله ایجاد شوند (اگر در مرحله بوت استرپ انجام نشده باشند). اساساً، مرحله پیشبذر، مرحله تأمین مالی ایده است.
هنگامی که دور پیشبذر خود را کامل میکنید، درگیر مسابقه ای هستید تا به تناسب محصول با بازار برسید و قبل از تمام شدن پول، دور بعدی (دور دانه) را بالا ببرید.
چه چیزی تعیین میکند که آیا یک استارتآپ پیشبذر میتواند با موفقیت یک دور سرمایه جذب کند؟ یک ایده خوب، یک MVP (حداقل محصول قابل دوام)، یک تیم موسس عالی و با تجربه، و نشانه های اولیه کشش و پتانسیل درآمد. از آنجایی که این مرحله مخاطره آمیزترین مرحله یک شرکت است، تیم موسس مرکز هر ارزیابی سرمایه گذار است. اگر بنیانگذاران در آخرین سرمایهگذاری کارآفرینی خود موفق بوده باشند، راهاندازی یک دور اولیه بسیار آسانتر است.
“اگر تصمیم درستی بگیریم، در هر شرکتی که آنها راه اندازی می کنند سرمایه گذاری خواهیم کرد.”
– ران کانوی، ابر فرشته سیلیکون ولی
تعداد کمی از مردم حاضر به قمار کردن مقادیر قابل توجهی پول بر روی یک ایده بدون سابقه یا پایگاه مشتری موجود هستند. این یک تلاش بسیار مخاطره آمیز برای هر سرمایه گذار است، خواه فرشته باشد یا VC، زیرا ممکن است این ایده هرگز به یک محصول واقعی تبدیل نشود که به بازار عرضه شود.
بنابراین، چه کسی در این دور سرمایه گذاری می کند؟
همچنین باید توجه داشت که بنیانگذاران برتر میتوانند در مورد انتخاب سرمایه گذاران سختگیر باشند و سرمایهگذاران استراتژیک را که ارزش افزوده به ارمغان میآورند ترجیح دهند. به هر حال، عموی عجیب و غریب شما ممکن است یک حساب بانکی بزرگ داشته باشد، اما ممکن است نتواند مشاوره تجاری یا ارتباطات تاکتیکی درستی ارائه دهد که می تواند تفاوت ایجاد کند. بعلاوه، کیفیت افراد روی میز پیش فروش شما عاملی برای سرمایه گذاران آینده در هنگام افزایش دور بعدی شما (بذر) خواهد بود.
در این مرحله، ارزش گذاری استارت آپ می تواند با روشهای مختلف انجام شود. دیدن ارزشگذاریهای اولیه بین 500 هزار تا 5 میلیون دلار غیرمعمول نیست. بنیانگذاران باید درک کنند که حتی اگر این ایده یک میلیارد دلاری در ذهن آنها باشد، واقعیت جذب سرمایه به عنوان یک شرکت نوپا اولویت دارد.
در طول این مرحله جمع آوری کمک مالی، دریافت چکهایی با رقمهای پایین توسط بنیانگذاران دور از ذهن نیست.
وجوه جمعآوریشده در دور پیش بذری بهطور متوسط بین 100 هزار تا 1 میلیون دلار (بسته به اینکه از چه کسی بخواهید، ممکن است بسیار متفاوت باشد). از آنجا که ارزش گذاری یک کسب و کار نوپا در این مرحله دشوار است، بنیانگذاران اغلب از یادداشت های SAFE استفاده می کنند. SAFE مخفف عبارت Simple Agreement for Future Equity است. یادداشت SAFE قولی است که به سرمایه گذار اجازه می دهد در نقطه ای در آینده و پس از رسیدن به نقاط عطف خاص، تعداد مشخصی از سهام را با قیمت توافقی خریداری کند. به بیان ساده، یادداشت SAFE به بنیانگذاران این امکان را می دهد که ارزش گذاری شرکت را به دور بعدی موکول کنند.
این سرمایهها اغلب برای استخدام یک تیم، راهاندازی یک دفتر، راهاندازی زیرساخت، ساخت مدل کسبوکار، بازاریابی و تست بازار، تحقیق و مهمتر از همه، آمادهسازی برای عرضه محصول استفاده میشود. معمولاً برای شرکتهایی که هزینه راهاندازی بالایی دارند، به بودجه اولیه نیاز است.
همچنین لازم به ذکر است که دور پیش بذری محدودیت زمانی مشخصی ندارد. ممکن است به سرعت اتفاق بیفتد یا ماه ها طول بکشد. این به بنیانگذاران، تجربیات شخصی و شبکه های حرفه ای آنها و همچنین ماهیت شرکت بستگی دارد. این تا حد زیادی به این دلیل است که pre-seed اغلب از سوی سرمایه گذاران غیرحرفه ای می آید که افق زمانی خاصی برای خروج ندارند.
شما باید 12 تا 18 ماه را به عنوان یک چارچوب زمانی برای جمع آوری کمک های مالی برای دور مقدماتی پیش بینی کنید. از آنجایی که دور پیش تخمین اغلب از طریق SAFE Notes جمع آوری می شود، نیازی به جمع آوری تمام پول به یکباره نیست. بنیانگذاران هوشمند میتوانند از جمعآوری کمک مالی با وضوح بالا استفاده کنند.
Seed یعنی چه؟
شما پول کافی از دوستان و خانواده خود برای استخدام یک تیم جمع آوری کردید، نشان دادید که استارتاپ شما قابل دوام است، و اکنون معیارهای اولیه برای اثبات آن دارید. به مرحله بذر خوش آمدید، جایی که امید است سرمایه سرمایه گذاری شده (بذر) به درختی قدرتمند تبدیل شود.
مرحله seed اغلب به عنوان اولین مرحله رسمی جمع آوری کمک مالی نامیده می شود. مانند دور اولیه، سرمایه گذاران ممکن است شامل دوستان، خانواده و فرشتگان باشند. با این حال، سرمایه گذاران خطرپذیر گزینه مناسبی هستند زیرا تمایل بیشتری به شرکت در این دور دارند. در واقع، برخی از بزرگترین شرکت های VC، سرمایه اولیه را تامین میکنند.
در مرحله seed، شرکت نه تنها باید حداقل محصول قابل دوام خود را داشته باشد (در نسخه بتا با کاربران واقعی، آلفا و نمونه اولیه را به مراحل بوت استرپ و pre-seed بسپارید)، بلکه باید به وضوح نشان دهد که کار می کند و وجود دارد. تقاضا برای درآمد، کشش، نشانه هایی از رشد فزاینده (ثبت نام کاربر، تقاضای فروشندگان و/یا مشتریان سازمانی) وجود دارد و تیم و پرسنل کلیدی در محل هستند. مهمتر از آن، استارتاپ باید یک استدلال قانع کننده در مورد اینکه چرا آنها راه حل مشکلی هستند که سعی در حل آن دارند، داشته باشد.
مهمترین عامل برای پرورش یک بذر موفق، تناسب ثابت محصول با بازار Product-market fit (PMF) است. برایان بالفور مقاله ای عالی در مورد PMF نوشته است که با 3 عامل تعریف می شود: رشد قوی کاربر یا درآمد، حفظ و پایداری بالا و استفاده معنی دار از محصول توسط کاربران.
اما چرا سرمایهگذاران میخواهند وارد مرحله اولیه یک استارتآپ شوند؟
جواب ساده است.
سرمایه گذار اصلی یک دور اولیه معمولاً اولین کسی است که کرسی هیئت مدیره را به دست می آورد. این به آنها اجازه می دهد تا در مراحل اولیه شرکت در تصمیم گیری های مهم نفوذ و رأی داشته باشند. سرمایه گذاران بذری نیز همینگونه هستند. ورود کردن در این مرحله به آنها این حق را می دهد که در دور بعدی یا دورهای بعدی بالاتر از سرمایه گذاران جدید قرارگیرند. اگر شرکت شما موفق باشد، این یک گزینه ارزشمند برای سرمایه گذارانی است که دوست دارند برندگان را “دوبرابر” کنند.
ارزش گذاری یک استارت آپ مرحله بذری متغیر است. از سال 2019، ارزشگذاری اولیه استارتآپهای مستقر در ایالات متحده از 4 تا 11 میلیون دلار متغیر است.
سرمایه گذاران بذر از نزدیک به کیفیت تیم و محصول نگاه می کنند. علاوه بر آن، آنها شروع به بررسی معیارهای اساسی می کنند:
اگرچه محدودیت زمانی مشخصی وجود ندارد، اما تکمیل و جمع آوری سرمایه باید تا 6 ماه طول بکشد.
سری A به چه معناست؟
بذر کاشته شده و شروع به رشد کرده است. شما یک محصول، یک برند، یک پایگاه مشتری وفادار، و درآمد ماهانه قابل توجه با پتانسیل افزایش ده برابری دارید. نه، صد برابر! این زمانی برای افزایش مقیاس است اما سرمایه گذاری قابل توجهی لازم است. به لیگ های بزرگ خوش آمدید. به مرحله سری A خوش آمدید. دیگر برای سرمایه به دوستان و خانواده مقید نیستید. سری A به شدت برای شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر و فرشتگان فوق العاده است (ببخشید مادربزرگ عزیزم! شما شانس خود را از دست دادید).
در مراحل اولیه، یکی از رایج ترین عباراتی که بنیانگذاران از سرمایه گذاران می شنوند این است که شرکت برای آنها خیلی زود است. معیارها، کشش، مشتریان یا درآمد کافی برای توجیه سرمایه گذاری وجود ندارد. با رسیدن استارتاپ ها به دور سری A، این عبارات تقریبا از بین می رود.
سرمایه گذاری سری A نیاز به ارزیابی سری A دارد. استارتاپ باید به درستی ارزش گذاری و قیمت گذاری شود. برای رسیدن به این ارزش گذاری، استارتاپ بیش از هر زمان دیگری مورد بررسی قرار می گیرد. تحلیلگران معیارهای شرکت، اندازه، سابقه، مدیریت، ریسک و مهمتر از همه، پتانسیل رشد را بررسی خواهند کرد.
سرمایه گذاران سری A شامل برخی از برترین شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در جهان هستند.
ارزشگذاریهای معمول در این مرحله بین 10 تا 30 میلیون دلار متغیر است و میانگین اندازه چکها حدود 10 میلیون دلار است. سرمایه گذاران در این مرحله انتظار بازگشت قابل توجهی از سرمایه گذاری خود دارند. وجوه برای استخدام اضافی، افزایش مقیاس کسب و کار، خرید تجهیزات و موجودی، و همچنین سایر اهداف بلندمدت تجاری استفاده می شود.
وقتی به سری A می رسید، فقط با سرمایه گذاران حرفه ای سر و کار دارید. دور یک دور قیمتی است، شرایط فنی تر و پیچیده تر می شود. معیارها به بخش کلیدی تجزیه و تحلیل تبدیل می شوند – با کلمات اختصاری مانند ACV، LTV، CAC و غیره آشنا شوید.
برخی از بنیانگذاران هنوز هم خودشان سری A را جمعآوری میکنند در حالی که برخی دیگر این وظیفه را به مشاوران حرفهای جمعآوری سرمایه برونسپاری میکنند. هنوز به طور متوسط 6 ماه طول می کشد تا راند خود را بالا ببرید.
استارتاپ شما به یک شرکت واقعی با ارزش گذاری بالاتر برای اثبات آن تبدیل شده است! داستان و ایده شما تایید شده است. رسیدن به نقاط عطف در سال گذشته بسیار بوده و اکنون شما از آنها فراتر رفته اید. درآمد در حال ایجاد است و
دوستان و خانواده شما که فرصت پیش از بذر را از دست داده اند اکنون می پرسند که آیا استخدام می کنید یا خیر.
مهمتر از همه، شما از شک و تردید، شکست، نرخ سوختگی، از دست دادن زندگی اجتماعی خود، فشارهای دائمی سرمایه گذاران، شرایط بازار جان سالم به در برده اید و هنوز هم پتانسیل زیادی برای رشد دارید. تبریک می گوییم، شما به مرحله سری B/مرحله آخر سفر کارآفرینی خود رسیده اید.
مرحله سری B/مرحله آخر برای شرکتهای بالغی است که به دنبال جمعآوری وجوه اضافی برای رسیدن به سطح بعدی و برآورده کردن خواستههای مشتریان رو به رشد هستند. هدف از افزایش سرمایه در این مرحله پایانی گسترش به بازارهای جدید، توسعه محصولات جدید و حتی به دست آوردن شرکت های دیگر است. سرمایه گذاران فعلی و آینده نگر می توانند معیارها را بررسی کرده و نحوه عملکرد تیم مدیریت را تعیین کنند. در این مرحله ریسک سرمایه گذاری بسیار کمتر از مراحل قبلی شرکت است. در نتیجه، هر سرمایهگذاری که در مرحله سری B/مرحله آخر وارد میشود، قیمت سهام بسیار بالاتری را میپردازد.
سرمایه گذاران در این مرحله از فرآیند جذب سرمایه، خواهان یک شرکت قوی هستند که نه تنها به طور گسترده شناخته شده و تاسیس شده باشد، بلکه دارای سابقه عملیاتی قوی باشد. شرکتهایی که واجد شرایط سری B یا مراحل بالاتر هستند، درآمد پایدار، چشمانداز آینده مثبت، سود، پایگاه مشتری مستحکم و مهمتر از همه، فضایی برای رشد و گسترش بیشتر دارند.
سرمایهگذاری سری B و بالاتر از صندوقهای VC مرحله آخر، بانکهای سرمایهگذاری، صندوقهای تامینی، و شرکتهای سهام خصوصی میآید. گاهی اوقات ممکن است همان سرمایه گذارانی باشند که در ابتدا در دور سری A سرمایه گذاری کردند. در این مرحله، ریسک برای سرمایه گذاران بسیار کمتر از مراحل اولیه شرکت است. در واقع، حتی ممکن است از این شرکت به عنوان یک استارتاپ یاد نشود، زیرا شرکت تأسیس شده است. مرحله سری B آخرین توقف در سفر جمع آوری سرمایه است و این اغلب دور جمع آوری سرمایه قبل از initial public offering (IPO) است.
شرکتهای سری B/مرحله آخر با صدها کارمند، ارزشگذاریهایی دارند که میتواند بین صدها میلیون تا بیش از یک میلیارد باشد. ارزیابی در مرحله سری B نه تنها عملکرد احتمالی آینده را در نظر می گیرد، بلکه عملکرد فعلی شرکت را نیز در نظر می گیرد. برای مثال، وانتا یک دور سریB ،۱۱۰ میلیون دلاری را با ارزش ۱.۶ میلیارد دلار جمعآوری کرد، در حالی که Mutiny با ارزشگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری، مبلغ ۵۰ میلیون دلاری سری B را جمعآوری کرد .
وقتی در این مرحله هستید، دیگر این سوال را از خود نمیپرسید. مدیر عامل دارای یک مدیر مالی، مشاوران حقوقی، بانکداران، مشاوران برای کمک به فرآیند و راهاندازی این دوره های مالی پیچیدهتر است، که اکنون ممکن است سطحی از بدهی را نیز شامل شود.
دانستن مراحل تامین مالی استارتاپ و محل استارتاپ شما برای آینده تلاش شما بسیار مهم است. هر مرحله دارای تفاوت ها و الزامات متمایز است. هر مرحله خواسته ها و چالش های متفاوتی دارد و تنها باهوش ترین و پشتکارترین تیم ها به سری A و فراتر از آن راه خواهند یافت.
توجه به این نکته مهم است که نزدیک به 60 درصد از شرکتهایی که به بودجه قبل از سری A میرسند، موفق به رسیدن به دور سری A نمیشوند. میزان موفقیت فقط 30٪ -40٪ است. علاوه بر این، حدود 65 درصد استارتآپهای سری A موفق میشوند به سری B راه پیدا کنند. حدود 35 درصد از شرکتهایی که به سری A میرسند شکست میخورند، بنابراین برای بنیانگذاران مهم است که همیشه بر ایجاد بهترین تجارت ممکن تمرکز کنند. به هر حال، هدف نهایی برای موسس این است که یک رویداد نقدینگی در قالب اکتساب یا IPO داشته باشد.
فقط به یاد داشته باشید که چه پسر عموی پولدار شما باشد و چه بزرگترین شرکت در سیلیکون ولی که روی استارتاپ شما سرمایه گذاری می کند، آنها اساساً دنبال یک چیز هستند. آنها میخواهند موفقیت استارتآپ شما را ببینند و شما در این فرآیند ثروتمند شوید، زیرا آنها نیز میخواهند به پول برسند(مخصوصاً پسر عموی شما).
در این مطلب به تشریح دورهای اصلی تامین مالی استارتاپ ها پرداخته ایم. تقسیم استارتاپ ها بر دورهای سرمایه گذاری به ما این ایده را می دهد که در چرخه تجاری، آنها کجا هستند و استارت آپ ها با چه پویایی در حال توسعه هستند. همه استارتآپها از همه دورها عبور نمیکنند .
همانطور که می بینید، هنگام توسعه یک استارتاپ، هیچ کمبودی در گزینه های تامین مالی وجود ندارد. تحقیقات دقیق در هر مرحله از توسعه مورد نیاز است. اطمینان حاصل کنید که تصمیمات بر اساس نیازهای خاص شرکت شما گرفته می شود، با اهداف شما به عنوان یک کارآفرین هماهنگ است و بهترین شانس را برای موفقیت در آینده فراهم می کند. هر نوع تامین مالی را که برای خود انتخاب می کنید، مطمئن شوید که برنامه ای برای بازگشت وجوه سرمایه گذاری شده دارید. انتخاب کنید که چه چیزی برای شرکت شما بهتر است.
یک از فعالیت های اصلی ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ DMPLus مشاوره و راه اندازی استارتاپ می باشد. از مرحله ایده پردازی تا تجاری سازی محصول و خدمات در کنار شما هستیم. جهت دریافت مشاره و منتورینگ در این خصوص با ما تماس بگیرید. از برنامه ریزی کسب و کار گرفته تا بازاریابی، نکات و استراتژی های برتر را برای کمک به کارآفرینان برای رسیدن به موفقیت به اشتراک می گذاریم.
برای تسلط بیشتر به حوزه استارتاپ مقاله استارتاپ چیست و راه اندازی استارتاپ از صفر تا صد را مطالعه کنید.
برای آشنایی با روشهای ارزش گذاری استارتاپ مقاله 16 روش ارزشگذاری استارتاپ ها را مطالعه کنید.
شرایط برگزاری دوره:
مدت زمان آموزش: ۱۴ ساعت
تاریخ شروع دوره: هفته آخر شهریور ماه
هزینه دوره: 1290000 تومان
هزینه با تخفیف: 900000 تومان
مکان برگزاری: اصفهان، خیابان ۲۲ بهمن، مجموعه اداری غدیر، سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، آژانس دیجیتال مارکتینگ DMplus
برای اشتراک اطلاعات و تعاملات، گروه واتساپی دارد.
ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان
امروزه اینستاگرام به یک محل خوب برای کسب درآمد تبدیل شده است و کسانی که اطلاعات به روزی در زمینه تکنولوژی دارند، به راحتی میتوانند از این روش کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده کنند. همانطور که میدانید، بیشتر کسب و کارهای اینستاگرامی یا پیجهای بلاگری به دنبال پیشرفت در اینستاگرام هستند ولی راه و روش آن را بلد نبوده و یا زمان کافی برای حضور در اینستاگرام ندارند. خب از آنجایی که مدیریت پیج اینستاگرامی یک کار تخصصی است، بنابراین اغلب کسب و کارها به دنبال یک متخصص در زمینه اینستاگرام هستند که عموما با اسم ادمین اینستاگرام شناخته میشود. امروزه بسیاری از افراد دوست دارند تا در این زمینه فعالیت کنند و به درآمد برسند؛ بنابراین این سوال برایشان پیش میآید که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
_ با آموزش از یک متخصص باتجربه، به گونهای که هم تخصص را فراگیرید هم درگیر آزمون و خطاهای تجربی نشوید.
توجه داشته باشید که مسیر شما برای کسب درآمد از شغل ادمینی، از آموزش میگذرد.
ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان
امروزه اینستاگرام به یک محل خوب برای کسب درآمد تبدیل شده است و کسانی که اطلاعات به روزی در زمینه تکنولوژی دارند، به راحتی میتوانند از این روش کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده کنند. همانطور که میدانید، بیشتر کسب و کارهای اینستاگرامی یا پیجهای بلاگری به دنبال پیشرفت در اینستاگرام هستند ولی راه و روش آن را بلد نبوده و یا زمان کافی برای حضور در اینستاگرام ندارند. خب از آنجایی که مدیریت پیج اینستاگرامی یک کار تخصصی است، بنابراین اغلب کسب و کارها به دنبال یک متخصص در زمینه اینستاگرام هستند که عموما با اسم ادمین اینستاگرام شناخته میشود. امروزه بسیاری از افراد دوست دارند تا در این زمینه فعالیت کنند و به درآمد برسند؛ بنابراین این سوال برایشان پیش میآید که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
_ با آموزش از یک متخصص باتجربه، به گونهای که هم تخصص را فراگیرید هم درگیر آزمون و خطاهای تجربی نشوید.
توجه داشته باشید که مسیر شما برای کسب درآمد از شغل ادمینی، از آموزش میگذرد.
جهت مشاوره در خصوص تامین مالی استارتاپ ، فرم زیر را تکمیل فرمایید:
جهت دریافت مشاوره برای تامین مالی استارتاپ خود، لطفا فرم زیر را تکمیل فرمایید:
"(ضروری)" indicates required fields