فهرست مطالب:
فهرست مطالب :
طرح بازاریابی یک نقشه راه استراتژیک است که کسب و کارها برای سازماندهی، اجرا و پیگیری استراتژی بازاریابی خود در یک دوره معین از آن استفاده می کنند. طرحهای بازاریابی میتوانند شامل استراتژیهای بازاریابی مختلف برای تیمهای بازاریابی مختلف در سراسر شرکت باشند که همگی در جهت اهداف تجاری یکسانی کار میکنند.
یک طرح بازاریابی مانند یک GPS برای کسب و کار شما است: بهترین راه برای رسیدن به اهداف فروش و درآمد خود را به شما نشان می دهد و در عین حال از هرگونه خطای زمان بر و پرهزینه در طول مسیر جلوگیری می کند. ما نکاتی را برای ایجاد یک برنامه بازاریابی ارائه می دهیم که به ترسیم مسیر شما و حفظ کسب و کار شما در مسیر کمک می کند.
یک طرح بازاریابی، فعالیت های بازاریابی/تبلیغات مورد نظر شما را برای یک دوره خاص، معمولاً طی 12 ماه آینده، مشخص می کند. نحوه دستیابی، جذب و متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصولات یا خدمات شما را با اهداف، اقدامات و مسئولیتپذیری روشن توضیح میدهد.
در حالی که شرکتهای بزرگ ممکن است یک استراتژی بازاریابی فراگیر با برنامههای جداگانه برای هر بخش از استراتژی داشته باشند، ما به کارآفرینان با مشاغل کوچکتر توصیه میکنیم همه چیز را ساده نگه دارند.
او میگوید: «به صورت عملی فکر کنید. “این در مورد “استراتژی” سرمایه نیست، بلکه روشی برای دستیابی به اهداف شماست.
طرح بازاریابی طرح حمله شما برای تعقیب فرصت های درآمدی با اولویت بالا است.
بازاریابی موثر باید:
استراتژی بازاریابی و برنامه ریزی پایه و اساس هر کاری را که انجام می دهید تنظیم می کند. با استراتژی بازاریابی خود شروع کنید، سپس یک برنامه بازاریابی برای واقعی کردن آن ایجاد کنید.
استراتژی بازاریابی شما موارد زیر را مشخص می کند:
این موضوع، رویکرد بازاریابی بلند مدت شما را مشخص می کند.
برنامه بازاریابی شما چگونه و چه زمانی را توضیح می دهد. این برنامه:
داشتن یک استراتژی و برنامه بازاریابی مشخص، مزایای قابل توجهی را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. آن کمک خواهد کرد تا:
رویکرد بازاریابی شما بر نحوه اداره کسب و کار شما تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که با تیم داخلی و شرکای خارجی خود مشورت کنید.
همانطور که مراحل را طی می کنید، بینش ها و یافته های خود را در قالب های مربوطه ثبت کنید.
با گرفتن اطلاعات در مورد صنعت و مشتریان خود شروع کنید.
تحقیقات بازار بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما است. آن:
3 روش اصلی برای انجام تحقیق وجود دارد:
تحقیق دسکتاپی – دسترسی به اطلاعات موجود که به راحتی به صورت آنلاین از منابع معتبر در دسترس است
تحقیق کمی – استفاده از پرسشنامه برای دریافت پاسخ از یک مخاطب خاص و تفسیر داده ها
تحقیق کیفی – با استفاده از مصاحبه، بحث یا گروه های متمرکز برای کشف موضوعات با جزئیات بیشتر.
شما می توانید تحقیق را خودتان انجام دهید یا یک آژانس خارجی را برای انجام تحقیقات استخدام کنید.
در مرحله بعد، شما نیاز به یک ارزیابی صادقانه از کسب و کار خود از دیدگاه داخلی دارید.
تجزیه و تحلیل SWOT می تواند روشی مفید برای ارزیابی جایگاه شما در بازار نسبت به رقبا باشد. موانع عمده و محرک های کسب و کار را برجسته می کند و جهت لازم را برای موارد زیر ارائه می دهد:
این ابزار تشخیصی می تواند به شما کمک کند تا بینش های اساسی را برای هدایت استراتژی بازاریابی خود کشف کنید.
بر اساس طرح و اهداف تجاری شما، گام بعدی تعیین اهداف بازاریابی است که ویژگیهای آنها عبارتند از:
این اهداف معمولاً تمرکز مالی یا ارتباطی دارند و ممکن است حوزههای مختلفی را پوشش دهند، مانند:
مهم است که تا حد امکان شفاف باشید تا بتوانید نتایج را به طور موثر اندازه گیری کنید. اطمینان حاصل کنید که هر یک از اهداف بازاریابی شما با معیارهای SMART مطابقت دارد:
برای اندازه گیری و گزارش پیشرفت خود به سمت اهداف بازاریابی، باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را شناسایی و تعریف کنید. این KPIها معیارهای قابل اندازه گیری هستند (شاخص هایی که می توان آنها را اندازه گیری کرد) که برای کسب و کار شما معنادار هستند، مانند:
زمانی که اهداف بازاریابی شما درست است متوجه خواهید شد که:
یک چارچوب بازاریابی کلاسیک و موثر معمولاً به عنوان STP شناخته می شود:
برای تبدیل شدن به یک کسبوکار متمرکز بر مشتری، باید راههایی را بیابید تا بینشهایی را در بازار خود به دست آورید و از آن استفاده کنید.
به عنوان نقطه شروع، یافته های هر تحقیقی که در مورد مشتری انجام داده اید را خلاصه کنید. این نشان دهنده:
بر اساس این تجزیه و تحلیل، مراحل زیر را برای تعریف بخش های هدف خود دنبال کنید:
کسب و کار شما به احتمال زیاد در یک بازار رقابتی عمل می کند. مشتریان معمولاً برای انتخاب ناامید می شوند. به همین دلیل ضروری است که جایگاه برند خود را به گونه ای ایجاد کنید که مزیت رقابتی پایدار را به دست آورید.
به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود، باید مشخصات رقبای کلیدی خود را حفظ کنید. می توانید:
اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، دریابید که چگونه تحقیقات بازار انجام دهید.
اطلاعاتی در مورد هر یک از رقبای اصلی خود بیابید:
از این اطلاعات برای کمک به شناسایی مواردی که کسب و کار شما را متمایز می کند استفاده کنید.
موقعیت یابی برند بسیار فراتر از نام یا لوگوی شماست. این هدف تجاری شماست. آن به شما اطمینان می دهد که ارتباطات، فرهنگ و تجربه مشتری شما با هم هماهنگ هستند.
جاه طلبی، ساخت یک برند متمایز است. این در مورد چیزی است که شما می خواهید:
این موضوع، هر کاری را که انجام می دهید و انجام نمی دهید راهنمایی می کند.
همچنین تعریف ارزش پیشنهادی شما میتواند مفید باشد. به زبان ساده، این بیان مزایایی است که در ازای پرداخت پول به آنها ارائه می کنید. به این مساله مانند یک بازی برد-برد برای کسب و کار و مشتریان خود فکر کنید.
آن توضیح می دهد:
به یاد داشته باشید که به ارزش پیشنهادی خود از نظر وضعیت فعلی و آینده ایده آل نگاه کنید. این به شما کمک می کند تا پیشرفت های آینده را اولویت بندی کنید.
شما می توانید برنامه های بازاریابی با اولویت بالا را بر اساس موارد زیر شناسایی کنید:
به اینها به عنوان موضوعات استراتژیک خود فکر کنید.
به عنوان مثال، تصور کنید که در حال راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نوآورانه هستید. بر اساس تجزیه و تحلیل خود از وضعیت فعلی و ارزیابی فرصت های آینده، ممکن است 4 برنامه بازاریابی را که برای پیشبرد رشد به آنها نیاز دارید شناسایی کنید:
این بسته های کاری سپس اقدامات بازاریابی شما را هدایت می کند و تعیین می کند که تلاش های بازاریابی خود را کجا متمرکز کنید. متمرکز و ثابت باشید. اگر کاری خارج از این موضوعات انجام می دهید، از خود بپرسید چرا.
قبل از اینکه به برنامه بازاریابی خود بروید، مطمئن شوید که 6 مرحله ذکر شده در بالا را تکمیل کرده اید:
هنگامی که یک استراتژی بازاریابی دارید، می توانید آن را به یک برنامه بازاریابی گسترش دهید. طرح بازاریابی منعکس کننده تفکر شما است. این نقشه راه شماست تا به جایی که می خواهید برسید.
یک طرح بازاریابی:
پلن بازاریابی به اجرای موارد زیر می پردازد:
یک برنامه بازاریابی ساختاریافته و مستند مزایای زیادی دارد:
سعی نکنید همه کارها را یکجا انجام دهید. یک رویکرد مرحلهای را بر اساس مهارتها، زمان و کارکنانی که در دسترس دارید اتخاذ کنید.
طرح بازاریابی شما به طور مکرر اجرا می شود و در طول زمان تغییر می کند. این فرآیند مراحل مختلفی دارد:
برای دستیابی موفقیت آمیز به استراتژی بازاریابی خود، باید:
به یاد داشته باشید: تاکتیک های شما باید به نیازها و خواسته های مشتریان شما پاسخ دهد.
این فرآیند 3 مرحله ای را برای هدایت تفکر خود دنبال کنید:
این فرآیند را برای هر یک از برنامه های بازاریابی با اولویت بالا تکرار کنید.
به عنوان مثال، ممکن است نیاز به افزایش آگاهی از یک محصول خود را در میان جوانان 18 تا 25 ساله که در 10 کیلومتری کسب و کار شما زندگی می کنند، شناسایی کرده باشید. یک تاکتیک مناسب می تواند اجرای یک کمپین بازاریابی جغرافیایی هدفمند باشد:
از آزمون و یادگیری نترسید. برخی از ایده ها را روی مشتریان، شرکا و کارمندان دوستانه آزمایش کنید. استفاده از تاکتیک های مناسب در طول زمان با بخش های هدف شما ارتباط برقرار می کند و در نهایت نتایج فروش شما را بهبود می بخشد.
هنگامی که تاکتیک های خود را برای هر برنامه بازاریابی چیدید، باید این را به یک برنامه عملیاتی تبدیل کنید. برنامه عملیاتی تمام اقداماتی را که باید انجام دهید را شامل میشود.
برای هر تاکتیک بازاریابی، مراحل خاص مورد نیاز را تا حد امکان با جزئیات فهرست کنید. این می تواند شامل فیلدهای زیر باشد:
به طور مرتب به برنامه اقدام خود مراجعه کرده و به روز کنید. این به شما کمک می کند:
بازاریابی عالی به افراد بزرگ نیاز دارد. افراد حاضر در کسب و کار شما تعیین می کنند که بازاریابی شما چقدر موفق است. آنها باید در طول فرآیند مشارکت داشته باشند و به کاری که انجام می دهند ایمان داشته باشند.
رویکرد بازاریابی شما همچنین تکنیک های فروش شما را تغذیه می کند. بازاریابی و فروش باید با هم کار کنند. KPIهای بازاریابی و اهداف فروش خود را پیوند دهید.
اطمینان حاصل کنید که مسئول هر یک از اقدامات را در برنامه اقدام خود تعیین کرده اید.
این فرآیندی است که به شما امکان می دهد عملکرد بازاریابی خود را پیگیری و گزارش دهید و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید.
بر اساس طرح تجاری خود، مجموعه ای از اهداف بازاریابی هوشمند را توسعه داده اید. این به احتمال زیاد بر اساس نتایج زیر خواهد بود:
در هر یک از برنامه های بازاریابی با اولویت بالا، KPI های خاصی را برای هر تاکتیک اختصاص داده اید. به عنوان مثال، این KPI ها می توانند:
قبل از اجرای برنامه های بازاریابی، باید بدانید که چگونه نتایج را اندازه گیری و ارزیابی می کنید. سپس مرور هر فعالیت به موارد زیر کمک خواهد کرد:
به بررسی و بازنگری بازاریابی خود ادامه دهید. به عنوان مثال، به صورت فصلی، باید بپرسید:
برای اجرای موفقیت آمیز برنامه بازاریابی خود، باید تأیید کنید که همه چیزهایی را که برای اجرای آن نیاز است، دارید.
این سوالات را در مورد مهارت و ظرفیت خود از خود بپرسید:
بسته به نوع کسب و کار و استراتژی بازاریابی خود، ممکن است لازم باشد آموزش و توسعه را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال، با یک تجارت آنلاین، این می تواند شامل مدیریت وب سایت و رسانه های اجتماعی باشد.
کارکنان شما باید متعهد و متعهد باشند تا تلاش های بازاریابی شما را به درستی انجام دهند.
اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما درک می کنند که چگونه بازاریابی با برنامه و اهداف کسب و کار شما مطابقت دارد.
کارکنان خود را در طول تدوین استراتژی بازاریابی و فرآیند برنامه ریزی مشارکت دهید.
کارکنانی را که مشتاق بازاریابی هستند راهنمایی کنید و فرصت هایی را برای افزایش مهارت های خود فراهم کنید.
به برقراری ارتباط ادامه دهید – بازاریابی کسب و کار شما همیشه در حال تغییر و رشد خواهد بود.
برای تدوین استراتژی بازاریابی و نوشتن یه برنامه بازاریابی عالی می توانید از متخصصین تیم بازاریابی و فروش فورال کمک بگیرید. آنها این کار را بصورت رایگان برای شما انجام میدهند.
در تیم بازاریابی و فروش فورال، ما در بازاریابی و تبلیغات زندگی می کنیم و نفس می کشیم. بازاریابی در DNA ما هست! ما در جذب کاربران به وب سایت های مشتری یا صفحات فرود از طریق تاکتیکهای بازاریابی متخصص هستیم. ما هر پروژه جدیدی را که به دست می آوریم تجزیه و تحلیل می کنیم. اگر ما آن را قابل اجرا بدانیم، می توانیم نتایج خاصی را مطابق با اهداف مشتری تضمین کنیم. این چیزی است که ما را به یک آژانس بازاریابی حرفه ای تبدیل می کند. مشتریان ما فقط زمانی پرداخت می کنند که نتایج حاصل شوند!
شرایط برگزاری دوره:
مدت زمان آموزش: ۱۴ ساعت
تاریخ شروع دوره: هفته آخر شهریور ماه
هزینه دوره: 1290000 تومان
هزینه با تخفیف: 900000 تومان
مکان برگزاری: اصفهان، خیابان ۲۲ بهمن، مجموعه اداری غدیر، سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، آژانس دیجیتال مارکتینگ DMplus
برای اشتراک اطلاعات و تعاملات، گروه واتساپی دارد.
ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان
امروزه اینستاگرام به یک محل خوب برای کسب درآمد تبدیل شده است و کسانی که اطلاعات به روزی در زمینه تکنولوژی دارند، به راحتی میتوانند از این روش کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده کنند. همانطور که میدانید، بیشتر کسب و کارهای اینستاگرامی یا پیجهای بلاگری به دنبال پیشرفت در اینستاگرام هستند ولی راه و روش آن را بلد نبوده و یا زمان کافی برای حضور در اینستاگرام ندارند. خب از آنجایی که مدیریت پیج اینستاگرامی یک کار تخصصی است، بنابراین اغلب کسب و کارها به دنبال یک متخصص در زمینه اینستاگرام هستند که عموما با اسم ادمین اینستاگرام شناخته میشود. امروزه بسیاری از افراد دوست دارند تا در این زمینه فعالیت کنند و به درآمد برسند؛ بنابراین این سوال برایشان پیش میآید که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
_ با آموزش از یک متخصص باتجربه، به گونهای که هم تخصص را فراگیرید هم درگیر آزمون و خطاهای تجربی نشوید.
توجه داشته باشید که مسیر شما برای کسب درآمد از شغل ادمینی، از آموزش میگذرد.
ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان
امروزه اینستاگرام به یک محل خوب برای کسب درآمد تبدیل شده است و کسانی که اطلاعات به روزی در زمینه تکنولوژی دارند، به راحتی میتوانند از این روش کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده کنند. همانطور که میدانید، بیشتر کسب و کارهای اینستاگرامی یا پیجهای بلاگری به دنبال پیشرفت در اینستاگرام هستند ولی راه و روش آن را بلد نبوده و یا زمان کافی برای حضور در اینستاگرام ندارند. خب از آنجایی که مدیریت پیج اینستاگرامی یک کار تخصصی است، بنابراین اغلب کسب و کارها به دنبال یک متخصص در زمینه اینستاگرام هستند که عموما با اسم ادمین اینستاگرام شناخته میشود. امروزه بسیاری از افراد دوست دارند تا در این زمینه فعالیت کنند و به درآمد برسند؛ بنابراین این سوال برایشان پیش میآید که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
_ با آموزش از یک متخصص باتجربه، به گونهای که هم تخصص را فراگیرید هم درگیر آزمون و خطاهای تجربی نشوید.
توجه داشته باشید که مسیر شما برای کسب درآمد از شغل ادمینی، از آموزش میگذرد.
جهت مشاوره فرم زیر را تکمیل فرمایید:
جهت دریافت مشاوره لطفا فرم زیر را تکمیل فرمایید:
"(ضروری)" indicates required fields