فهرست مطالب:
فهرست مطالب :
بازاریابی: فعالیت ایجاد ارزش پیشنهادی برای مخاطبان بالقوه و فعلی شما، اغلب به صورت رایگان.
تبلیغات : ارتباط پولی با کاربران بالقوه یا موجود یک محصول یا خدمات.
فروش : به تمام فعالیت هایی که در فروش یک محصول یا خدمات به یک کاربر یا کسب و کار مربوط می شود اشاره دارد.
بنابراین، این صداها بسیار شبیه هستند، درست است؟ بیایید وارد آنها شویم و به طور کامل توضیح دهیم که چگونه همه آنها با هم کار می کنند.
اگر در تجارت بلندمدت و رشد برند هستید، ابتدا باید بازاریابی را اجرا کنید. بازاریابی می تواند به گسترش اطلاعات در مورد کسب و کار یا محصول شما کمک کند، می تواند مخاطبان شما را افزایش دهد، و می تواند برای ارائه خدمات شما آگاهی کسب کند. در اینجا، ما معتقدیم که رشد نام تجاری از طریق بازاریابی باید در ترکیب بازاریابی/تبلیغات/فروش صرف نظر از اینکه چقدر بزرگ یا کوچک باشد، دخالت داشته باشد.
حال، اگر نمیخواهید کسبوکاری با رشد بلندمدت ایجاد کنید، مستقیماً به سراغ تبلیغات و فروش بروید. ما این کار را توصیه نمی کنیم، اما بستگی به این دارد که در چه مرحله ای هستید. حتی اگر شناخت و آگاهی زیادی از برند دارید، ما همچنان کمپین های برندسازی را برای رسیدن به کل بازار خود توصیه می کنیم تا بتوانید رهبر بازار شوید.
تبلیغات چیزی است که پس از انجام بازاریابی شروع می شود. اینها همه روشهای پولی هستند که می توانید از انها استفاده کنید.
فروش آخرین مرحله فرآیند یا قیف است. به ندرت مواردی را می بینیم که فروش تنها مرحله در سه مرحله بازاریابی، تبلیغات و فروش باشد که بدون بقیه اجرا می شود. فروش فرآیند واقعی بستن معامله یا ایجاد یک تبلیغ پایین قیف است که کاربر بالقوه را می بندد.
بازاریابی -> تبلیغات -> فروش.
این شبیه است به …
بالای قیف، وسط قیف، پایین قیف.
تفاوت بین بازاریابی، تبلیغات و فروش چیست؟
این یک سوال رایج است و بسیاری از افراد این اصطلاحات مختلف را اشتباه می گیرند. اول از همه، بازاریابی طیف وسیعی از تحلیل ها و تاکتیک ها را در بر می گیرد. به عنوان مثال، بازاریابی شامل انجام تجزیه و تحلیل مشتری، از جمله تقسیمبندی بازار، برداشتهای بازار، اندازه بازار، تجزیه و تحلیل واکنشهای رقابتی، انتخاب بخش هدف، موقعیتیابی، برندسازی، تبلیغات، فروش و پروموشن است. می بینید که بازاریابی شامل تعدادی فعالیت است.
با این حال، تبلیغات یک تاکتیک در بازاریابی است. مطمئناً شامل تعدادی فعالیت است، اما واقعاً بر انتقال پیام به بازار (که تا حدی با روابط عمومی مشترک است) تمرکز دارد.
فروش نیز یک تاکتیک بازاریابی است. این کاری است که معمولاً نیروی فروش انجام می دهد. اما وظیفه بازاریابی این است که کل تلاش بازاریابی (که نیروی فروش بخشی از آن است) را برای ارائه آنچه مشتریان میخواهند و کسب مزیت استراتژیک پایدار متمرکز کند.
فرض کنید یک کسبوکار در حال عرضه یک محصول کاملاً جدید است و میخواهد کمپینی ایجاد کند که آن محصول را به پایگاه مشتریان خود تبلیغ کند. کانال های انتخابی این شرکت فیسبوک، اینستاگرام، گوگل و وب سایت شرکت آن است. از همه این فضاها برای حمایت از کمپینهای مختلف خود در هر سه ماه استفاده میکند و از طریق آن کمپینها سرنخ ایجاد میکند.
برای پخش راهاندازی محصول جدید خود، راهنمای محصول قابل دانلود را در وبسایت خود منتشر میکند، ویدیویی را در اینستاگرام پست میکند که محصول جدید خود را نشان میدهد، و روی یک سری نتایج جستجوی حمایت شده در Google سرمایهگذاری میکند که ترافیک را به صفحه محصول جدید در وبسایت خود هدایت میکند.
حال کدام یک از تصمیمات بالا بازاریابی و کدام یک تبلیغات بود؟
این تبلیغات در اینستاگرام و گوگل انجام شد. اینستاگرام عموماً یک کانال تبلیغاتی نیست، اما زمانی که برای برندسازی استفاده میشود، میتوانید پایگاهی از فالوورها را ایجاد کنید که هرازگاهی برای اعلام محصول آماده میشوند. گوگل قطعا برای تبلیغات در این مثال استفاده شده است.
بازاریابی در کجا انجام شد؟ این یک سوال ترفندی بود، زیرا بازاریابی کل فرآیند بود. این شرکت با همسو کردن اینستاگرام، گوگل و وب سایت خود حول یک ابتکار متمرکز بر مشتری، یک کمپین بازاریابی سه قسمتی را اجرا کرد که مخاطبان خود را شناسایی کرد، پیامی برای آن مخاطب ایجاد کرد و آن را در سراسر صنعت ارائه کرد تا تأثیر آن را به حداکثر برساند.
اگر بازاریابی یک چرخ است، تبلیغات میله های این چرخ است.
بازاریابی مستلزم توسعه محصول، تحقیقات بازار، توزیع محصول، استراتژی فروش، روابط عمومی و پشتیبانی مشتری است. بازاریابی در تمام مراحل فروش یک کسب و کار ضروری است و میتواند از پلتفرمها، کانالهای رسانههای اجتماعی و تیمهای متعدد درون سازمان خود برای شناسایی مخاطبان خود، برقراری ارتباط با آنها، تقویت صدای آن و ایجاد وفاداری به برند در طول زمان استفاده کند.
از سوی دیگر، تبلیغات تنها یکی از اجزای بازاریابی است. این یک تلاش استراتژیک است که معمولاً برای گسترش آگاهی از یک محصول یا خدمات به عنوان بخشی از اهداف جامع تر ذکر شده در بالا انجام می شود. به زبان ساده، این تنها روشی نیست که بازاریابان برای فروش محصول استفاده می کنند.
بازاریابی در همه جا حضور دارد. تقریباً همه چیزهایی که دارید یا استفاده می کنید، از خودکار گرفته تا بطری آب، تلفن همراه تا ماشین، با بازاریابی تحت تأثیر قرار می گیرند. تنها چیزی که در اینجا می گوییم این است که بازاریابی بر هر یک از آنها تأثیر می گذارد. اساسا، تصور بازاریابی می تواند بسیار قابل توجه یا ظریف باشد، اما این به محصول و زمینه بستگی دارد.
این فعالیت استراتژیک واقعی شرکت است. برای بقا، رشد و گسترش سازمان بسیار ضروری است.
اما، تبلیغات ابزار قدرتمندی برای اطلاع رسانی به مردم در مورد پیشنهادات شرکت است. نقش اصلی را در فعالیت های تبلیغاتی ایفا می کند. در واقع، مواردی وجود دارد که تمام تلاش های پروموشن از طریق تبلیغات انجام می شود. همچنین، بخش عمده ای از تبلیغات شرکت برای پروموشن کنار گذاشته می شود. و فقط به دلیل محبوبیت و تاثیرگذاری آن، برابر با بازاریابی در نظر گرفته می شود.
در تجارت می گوییم مشتری تنها رئیس است. بنابراین تمامی استراتژی ها با هدف ارضای نیازهای برآورده نشده مشتریان ساخته می شوند. آنها بر تبدیل مخاطبین به خریدار تمرکز می کنند.
ردیف | مبنای مقایسه | بازاریابی | تبلیغات |
1 | معنی | بازاریابی، فرآیند درک شرایط بازار به منظور شناسایی نیازهای مشتری و ایجاد محصولی است که قابل فروش باشد. | تبلیغات بخشی از فرآیند ارتباط بازار است که یک شرکت با هدف جلب توجه عموم به یک پیام خاص انجام می دهد. |
2 | هدف | مردم باید در مورد شرکت، محصولات و خدمات آن، فروشگاه ها، قیمت ها و غیره اطلاعات داشته باشند. | دریافت پاسخ سریع و مطلوب از مشتری در زمینه افزایش فروش. |
3 | چیستی؟ | بازاریابی فرآیندی با پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) و محتوای قوی است که تجارت شما را توصیف می کند. | تبلیغات انتشار محتوای تبلیغاتی در کانال های مختلف مانند تلویزیون، روزنامه، بیلبوردها، رادیو، تبلیغات آنلاین و رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد. |
4 | مدت زمان | بلند مدت | کوتاه مدت |
5 | تمرکز | ایجاد بازار برای محصولات جدید و موجود و ایجاد تصویر برند | جلب توجه عموم مردم |
6 | تسهیل می کند | ایجاد آگاهی | افزایش میزان فروش |
7 | میزبانی شده توسط | کارآفرین | رسانه ها |
8 | محدوده | بازاریابی استراتژی های مختلفی از جمله برندسازی، بازاریابی محتوا، روابط عمومی، استراتژی فروش و غیره را پوشش می دهد. | تبلیغات یکی از استراتژی های زیر چتر بازاریابی است.
|
نوع شبکه | هدف این شبکه این است که… | اگر میخواهید اعضای شبکه را پیدا کنید، سعی کنید… |
---|---|---|
شبکه شخصی | تبادل اطلاعات ؛ توسعه مهارت های حرفه ای، کاریابی | شرکت در گروه های فارغ التحصیلان، باشگاه ها، انجمن های حرفه ای و جوامع شخصی. |
شبکه عملیاتی | بکار گرفتن بهترین نیروها برای انجام بهتر کارها و پروژه ها | شناسایی افراد و کارشناسان که می توانند در پروژه مشارکت کنند. |
شبکه استراتژیک | اولویت ها و چالش های آینده را مشخص کنید؛ حمایت ذینفعان را دریافت کنید. | شناسایی روابط افقی و عمودی با سایر مدیران واحدهای عملکردی و تجاری ( افرادی که خارج از کنترل آنی شما هستند) که می توانند به شما کمک کنند تا به اهداف استراتژیک خود برسید. |
اقیانوسی از تفاوتها بین فروش و بازاریابی وجود دارد و درک اهمیت آنها میتواند به شما کمک کند تا نتایج محصول را به حداکثر برسانید. اگرچه این دو، هدف مشترکی در افزایش سود و درآمد دارند، اما فرآیندها و عملکردهای متفاوتی دارند.
فروش در مقابل بازاریابی: تفاوت های کلیدی و مقایسه
تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟
به عبارت ساده، بازاریابی ایجاد آگاهی در مورد برند و محصولات شما برای جذب مشتری است، در حالی که فروش این مشتریان بالقوه را به خریداران احتمالی تبدیل می کند. اجازه دهید عمیق تر به درک تفاوت های کلیدی بین این دو ویژگی بپردازیم.
ردیف | عوامل | بازاریابی | فروش |
1 | رویکرد | باید مخاطبان بیشتری را جذب کند و آنها را از خدمات و محصولات برند آگاه کند. | با ارائه خدمات و محصولات برای همسویی با نیازهای آنها، سرنخ ها را به مشتریان تبدیل کنید. |
2 | فرآیند | مردم باید در مورد شرکت، محصولات و خدمات آن، فروشگاه ها، قیمت ها و غیره اطلاعات داشته باشند. | رویکرد یک به یک. |
3 | تمرکز | ارتقاء و آگاهی از برند | برآورده کردن اهداف فروش |
4 | استراتژی
| کشیدن Pull | هل دادن Push |
5 | اولویت | ایجاد یک پایگاه مخاطب خوب | فروش تا حد امکان |
6 | گرایش | محصول گرا | محصول گرا |
7 | مدت زمان | بلند مدت | کوتاه مدت |
8 | هدف | یک پایگاه بزرگ | جمعیت فردی یا کوچک |
9 | نقطه پایانی | آگاهی مشتری و جذب مخاطب | فروش یک محصول |
اینها ،ویژگی های اصلی در نظر گرفته شده برای متمایز کردن فروش و بازاریابی هستند:
فرآیند بازاریابی:
فرآیند بازاریابی در درجه اول بر روی دستیابی محصولات به مخاطبان وسیع تری متمرکز است. سازمان ها از این عملکرد برای توضیح ارزش محصولات و خدمات خود و چگونگی سرمایه گذاری عالی استفاده می کنند. تیم بازاریابی همچنین باید مخاطبان هدف علاقه مند به خدمات و محصولات خاص را تعیین کند.
فرآیند فروش:
تیم فروش نهادی است که بر تبدیل سرنخ های بدست آمده از کمپین های بازاریابی به مشتریان تمرکز دارد.
این اقدام مستلزم ایجاد یک برنامه فروش است که منابع، ابزارها، اقدامات و اهداف سازمان را مشخص می کند.
تیم فروش مستقیماً از طریق رسانه های مختلف با مشتریان در تعامل است که درک عمیق تری از محصولات و خدمات ارائه می دهد.
ردیف | اهداف بازاریابی | اهداف فروش |
1 | تبلیغ شرکت/برند/محصولات با ارتباطات واضح | اهداف مبتنی بر حجم و تارگت هستند |
2 | تمرکز بر بلند مدت و تصویر بزرگتر است | تمرکز بر کوتاه مدت است و بر اساس ماه یا سه ماهه مالی است |
3 | دسترسی به گسترده ترین مخاطبان ممکن و ایجاد سرنخ های بالقوه | تعیین میزان فروش برای کسب سود کافی |
چشم انداز بازاریابی بسیار بزرگتر از فروش است زیرا تیم بازاریابی باید مخاطبان هدف را تعیین کند و آگاهی از برند را برای جذب سرنخ های جدید ایجاد کند. در حالی که برای فروش، تیم فروش باید از سرنخ های موجود استفاده کند و آنها را به مشتری تبدیل کند.
فروش و بازاریابی برای پیشبرد کسب و کار به همان اندازه مهم هستند.
فروش و بازاریابی به طور کلی دو نهاد متفاوت هستند و درک تفاوت بین آنها می تواند به شما در برنامه ریزی شغلی خود کمک کند. اگرچه آنها متفاوت هستند، هر دو باید دست به دست هم بدهند تا در درازمدت باعث پیشرفت کسب و کار شوند.
بسیاری از شرکت هایی که آمیخته بازاریابی را به طور کامل درک نمی کنند، اغلب تبلیغات و فروش را به عنوان یک بخش جمع آوری می کنند. این امر اتصال به معانی و فرآیندهای مختلف پشت هر دو اصطلاح را دشوارتر می کند.
تبلیغات و فروش یکی نیستند.
فروش زمانی اتفاق می افتد که مشتریان مطمئن باشند که می خواهند محصول یا خدماتی را از شما بخرند. در حالی که تبلیغات هر چیزی است که آنها را به آن موقعیت سوق می دهد. تبلیغات خیلی قبل از فروش شروع می شود. زمانی که مشتری بالقوه آماده تبدیل شدن به یک مشتری باشد، فروش تمام می شود.
بنابراین، شما یک تجارت دارید و محصولی برای فروش دارید. شما در مورد بازار تحقیق کرده اید تا آن را بر اساس نیاز و خواسته مشتریان شکل دهید. سپس تصمیم می گیرید آن را بفروشید. این زمانی است که تبلیغات وارد می شود. شما باید ابتدا آن محصول را تبلیغ کنید تا مخاطبان از وجود آن مطلع شوند. تبلیغات به شما در انجام این کار کمک می کند. یک نفر محصول شما را دوست دارد و تصمیم می گیرد برای خرید آن اقدام کند. در حال حاضر، زمانی که آنها آماده تبدیل شدن به یک مشتری هستند، معمولاً یک متخصص فروش کار را بر عهده می گیرد و معامله را می بندد. به این ترتیب فروش در کل فرآیند فروش یک محصول قرار می گیرد.
تبلیغات صرفا یک جنبه ترویجی دارد. فروش کنترل می کند که چگونه مشتری شما در نهایت شما را به یاد آورد.
در تیم بازاریابی و فروش فورال، ما در بازاریابی و تبلیغات زندگی می کنیم و نفس می کشیم. بازاریابی در DNA ما هست! ما در جذب کاربران به وب سایت های مشتری یا صفحات فرود از طریق تاکتیکهای بازاریابی متخصص هستیم. ما هر پروژه جدیدی را که به دست می آوریم تجزیه و تحلیل می کنیم. اگر ما آن را قابل اجرا بدانیم، می توانیم نتایج خاصی را مطابق با اهداف مشتری تضمین کنیم. این چیزی است که ما را به یک آژانس بازاریابی حرفه ای تبدیل می کند. مشتریان ما فقط زمانی پرداخت می کنند که نتایج حاصل شوند!
شرایط برگزاری دوره:
مدت زمان آموزش: ۱۴ ساعت
تاریخ شروع دوره: هفته آخر شهریور ماه
هزینه دوره: 1290000 تومان
هزینه با تخفیف: 900000 تومان
مکان برگزاری: اصفهان، خیابان ۲۲ بهمن، مجموعه اداری غدیر، سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، آژانس دیجیتال مارکتینگ DMplus
برای اشتراک اطلاعات و تعاملات، گروه واتساپی دارد.
ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان
امروزه اینستاگرام به یک محل خوب برای کسب درآمد تبدیل شده است و کسانی که اطلاعات به روزی در زمینه تکنولوژی دارند، به راحتی میتوانند از این روش کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده کنند. همانطور که میدانید، بیشتر کسب و کارهای اینستاگرامی یا پیجهای بلاگری به دنبال پیشرفت در اینستاگرام هستند ولی راه و روش آن را بلد نبوده و یا زمان کافی برای حضور در اینستاگرام ندارند. خب از آنجایی که مدیریت پیج اینستاگرامی یک کار تخصصی است، بنابراین اغلب کسب و کارها به دنبال یک متخصص در زمینه اینستاگرام هستند که عموما با اسم ادمین اینستاگرام شناخته میشود. امروزه بسیاری از افراد دوست دارند تا در این زمینه فعالیت کنند و به درآمد برسند؛ بنابراین این سوال برایشان پیش میآید که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
_ با آموزش از یک متخصص باتجربه، به گونهای که هم تخصص را فراگیرید هم درگیر آزمون و خطاهای تجربی نشوید.
توجه داشته باشید که مسیر شما برای کسب درآمد از شغل ادمینی، از آموزش میگذرد.
ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان
امروزه اینستاگرام به یک محل خوب برای کسب درآمد تبدیل شده است و کسانی که اطلاعات به روزی در زمینه تکنولوژی دارند، به راحتی میتوانند از این روش کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده کنند. همانطور که میدانید، بیشتر کسب و کارهای اینستاگرامی یا پیجهای بلاگری به دنبال پیشرفت در اینستاگرام هستند ولی راه و روش آن را بلد نبوده و یا زمان کافی برای حضور در اینستاگرام ندارند. خب از آنجایی که مدیریت پیج اینستاگرامی یک کار تخصصی است، بنابراین اغلب کسب و کارها به دنبال یک متخصص در زمینه اینستاگرام هستند که عموما با اسم ادمین اینستاگرام شناخته میشود. امروزه بسیاری از افراد دوست دارند تا در این زمینه فعالیت کنند و به درآمد برسند؛ بنابراین این سوال برایشان پیش میآید که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
_ با آموزش از یک متخصص باتجربه، به گونهای که هم تخصص را فراگیرید هم درگیر آزمون و خطاهای تجربی نشوید.
توجه داشته باشید که مسیر شما برای کسب درآمد از شغل ادمینی، از آموزش میگذرد.
جهت مشاوره در خصوص بازاریابی و فروش ، فرم زیر را تکمیل فرمایید:
جهت دریافت مشاوره برای شروع بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود، لطفا فرم زیر را تکمیل فرمایید:
"(ضروری)" indicates required fields