پرسونال برندینگ چیست؟

کاملترین راهنمای برندسازی شخصی (2023)

پرسونال برندینگ چیست؟

کاملترین راهنمای برندسازی شخصی

فهرست مطالب:

  • اصل اول پرسونال برندینگ
  • رازهای پرسونال برندینگ
  • پرسونال برندینگ چیست؟
  • نمونه های برندسازی شخصی
  • استراتژی برندسازی شخصی چیست؟
  • پنج سطح شهرت در پرسونال برندینگ
  • انواع برندهای شخصی
  • 7 ابزار مهم و کلیدی برای برندسازی شخصی
  • مهارت های مورد نیاز برای پرسونال برندینگ
  • نقشه راه برندسازی شخصی شما (Personal Branding Plan)
  • 8 اشتباه در برندسازی شخصی 
  • نتیجه گیری

راهنمای جامع برندسازی شخصی

فهرست مطالب :

  • اصل اول پرسونال برندینگ
  • رازهای پرسونال برندینگ
  • پرسونال برندینگ چیست؟
  • نمونه های برندسازی شخصی
  • استراتژی برندسازی شخصی چیست؟
  • پنج سطح شهرت در پرسونال برندینگ
  • انواع برندهای شخصی
  • 7 ابزار مهم و کلیدی برای برندسازی شخصی
  • مهارت های مورد نیاز برای پرسونال برندینگ
  • نقشه راه برندسازی شخصی شما (Personal Branding Plan)
  • 8 اشتباه در برندسازی شخصی
  • نتیجه گیری

راهنمای جامع برندسازی شخصی

اصل اول پرسونال برندینگ

چه یک کارآفرین انفرادی باشید یا در یک هلدینگ بسیار بزرگ کار کنید، روندی که ما ارائه می کنیم یکسان است. با این حال یک اصل اساسی در برندسازی شخصی وجود دارد. نقش شما هر چه باشد، یک نکته اساسی وجود دارد که هیچکس نمی تواند به شما یاد بدهد : شما باید در زمینه کاری خود تخصص درست و کاملی داشته باشید. هیچ دانش تخصصی ساختگی وجود ندارد. بدون تخصص کافی در یک یا چند حوزه هیچکس نمی تواند برندسازی شخصی خود را با موفقیت انجام دهد.

رازهای پرسونال برندینگ

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا افراد خاصی در رشته شما از نقطه صفر به شهرت ملی می رسند؟ این کارشناسان تمام توجه رسانه ها را به خود جلب می کنند، در کنفرانس های برتر سخنرانی های کلیدی ارائه می دهند و بهترین مشتریان را جذب می کنند. آیا این مردان و زنان باهوش تر از بقیه هستند؟ یا اینکه آنها از استراتژی جادویی برندسازی شخصی که بقیه از آن اطلاعی نداریم آگاه هستند؟ امروز، من قصد دارم یک راز کوچک را به شما بگویم: اکثر این متخصصان قابل مشاهده تفاوت زیادی با بقیه ما ندارند. در واقع، بسیاری از آنها اذعان می‌کنند که باهوش‌ترین یا آگاه‌ترین افراد در زمینه‌های خود نیستند. آنها نویسنده به دنیا نیامده بودند. آنها سخنور به دنیا نیامده بودند. و بیشتر آنها با کاریزمای استثنایی متولد نشدند. در عوض، آنها استراتژی‌های برندسازی شخصی خود را به روشی سخت، از طریق آزمون و خطا توسعه دادند. این بدان معناست که هر یک از آنها مسیر متفاوتی را دنبال می‌کردند و ابزارها و تکنیک‌های زیادی را در این مسیر امتحان کردند و دور انداختند. در پایان این مقاله، یک مزیت قدرتمند خواهید داشت که این متخصصان نداشتند: خلاصه ای مختصر از استراتژی های برندسازی شخصی مبتنی بر تحقیق که ثابت شده است شهرت و دیده شدن شما را به عنوان یک متخصص افزایش می دهد. بنابراین نیازی به آزمایش نخواهید داشت. حتی بهتر از آن، من قصد دارم یک نقشه راه دقیق به شما ارائه کنم که می توانید گام به گام برای دیده شدن و شهرت بیشتر دنبال کنید. با این حال، قبل از اینکه وارد کار شویم، می‌خواهم بدانید که یک ویژگی حیاتی وجود دارد که برای ارتقای برند شخصی و حرفه‌تان به سطح بعدی نیاز خواهید داشت – عزم برای مشاهده آن. آن را از من بگیرید، دست اندازها و موانعی در مسیر وجود خواهد داشت، و ممکن است لازم باشد گاه به گاه اصلاحاتی در مسیر انجام دهید تا به مسیر خود بازگردید. اما این اشکالی ندارد. کمی ناملایمات با قلمرو همراه می شود، و شما باید آماده باشید تا از طریق بادهای سر اجتناب ناپذیر عبور کنید. حالا، آخرین کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که شما را دلسرد کنم. ساختن یک برند شخصی موفق، برندی که شما را به شهرت در حوزه کاری خود سوق دهد، در واقع ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. به یاد داشته باشید، از پایین کوه قله همیشه دست نیافتنی به نظر می رسد. اما اگر روی روند رسیدن به آنجا تمرکز کنید - یک قدم کوچک در یک زمان بردارید - متوجه خواهید شد که با تعجب به دنیایی که پشت سر گذاشته اید نگاه می کنید. این سفری است که ارزش آن را دارد!

30 درصد تخفیف

برای دانش آموزان
بانوان خانه دار
دانشجویان

برندسازی شخصی چیست؟

اگرچه تعریف دقیق برندسازی شخصی بسته به اینکه از چه کسی بپرسید متفاوت است، مفهوم اساسی کاملاً جهانی است.

برندسازی شخصی فرآیندی است برای تأثیرگذاری بر نحوه نگاه دیگران به شما، معمولاً با هدف تثبیت خود به عنوان یک شخصیت معتبر در حوزه یا منطقه شما.

به بیان دیگر

برندسازی شخصی فرآیند ایجاد یک برند شخصی است – مجموعه ای متمایز از ویژگی ها یا دستاوردهایی که شما را از دیگران در کسب و کار یا جایگاه خود متمایز می کند.

برند شخصی ترکیبی از دیده شدن و شهرت یک فرد در میان مشتریان و همتایانش است. برندسازی شخصی برنامه‌ای از فعالیت‌هایی است که برای ارتقای دید افراد و بهبود شهرت آنها طراحی شده است. با شناخته شدن و احترام بیشتر، این افراد برجستگی و قدرت کسب می کنند.

برندسازی شخصی فرآیند ایجاد عمدی و تأثیرگذاری بر ادراک عمومی از یک فرد است. این امر با قرار دادن آنها به عنوان یک مرجع در یک صنعت یا متمایز کردن آنها از رقبا و افزایش شهرت آنها انجام می شود.

برندسازی شخصی بهترین راه برای نشان دادن منحصر به فرد بودن، تخصص ها و نقاط فروش شماست. این شامل همه راه هایی است که شما خودتان را تبلیغ می کنید و یک شخصیت عمومی برای کسب و کار خود ایجاد می کنید.

همانطور که جف بزوس یک بار گفت: “برند شما چیزی است که مردم در مورد شما وقتی در اتاق نیستید می گویند.”

مطمئن شوید که آنها چیز خوبی می گویند!

نمونه های برندسازی شخصی

برای زنده کردن مفهوم برندسازی شخصی، اجازه دهید چند مثال را در نظر بگیریم. برای متخصصی که در صنعت خدمات حرفه‌ای کار می‌کند، نمونه‌هایی از برندسازی شخصی بر روی ایجاد دید و اعتبار آنها به عنوان یک متخصص متمرکز است. یک معمار با تجربه را در نظر بگیرید که در طراحی پلهای مدرن تخصص دارد. او ممکن است با سخنرانی در کنفرانس‌های صنعتی که در آن می‌توانند تخصص خود را به نمایش بگذارند و توصیف برخی از نوآوری‌های پیاده‌سازی شده در پروژه هایش، به میزان دیده شدن و شهرت خود بیفزاید.

اگر این معمار قرار بود با یک متخصص روابط عمومی کار کند، ممکن است با برقراری ارتباط با روزنامه‌نگاران و سایر تأثیرگذاران در صنعت معماری، شهرت و اعتبار خود را بیشتر کند. یک متخصص روابط عمومی ممکن است در چند پادکست حضور داشته باشد و شاید مصاحبه ای را در یک مجله معتبر ترتیب دهد.

راه دیگری که این متخصص می تواند برند شخصی خود را بسازد، نوشتن مطالب رهبری فکری منظم در وبلاگ شرکت خود است. سپس می توانند این محتوا را با ارتباطات خود در لینکدین به اشتراک بگذارد. و اگر آنها پست های وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند، می توانند توسط یک مخاطب کاملاً جدید پیدا شوند. مخاطبی که فقط در طول زمان رشد می کند.

بنابراین با در نظر گرفتن این تعریف و مثال‌ها، استراتژی برندسازی شخصی چگونه به نظر می‌رسد؟

استراتژی برندسازی شخصی چیست؟

 استراتژی برندسازی شخصی، طرحی است برای رساندن شهرت و حرفه شما از گمنامی نسبی به نمایان شدن بالا. این توصیف می‌کند که امروز کجا ایستاده‌اید و می‌خواهید در آینده به چه سطحی از دید برسید. سپس تاکتیک‌ها، ابزارها و مهارت‌هایی را که برای رسیدن به هدفتان نیاز دارید، از جمله تقویم محتوای روزانه که سفر روزانه‌تان را راهنمایی می‌کند، به تفصیل بیان می‌کند. یک استراتژی با دقت برنامه ریزی شده، عدم قطعیت را از تلاش شما برای کسب تخصص قابل مشاهده حذف می کند تا بتوانید روی اجرای آن تمرکز کنید.

استراتژی برندسازی شخصی مدرن به شدت در بازاریابی محتوا ریشه دارد. در واقع، بیشتر مهارت ها و ابزارهایی که در این نقشه راه توضیح داده شده اند، اجزای بازاریابی محتوا هستند – اما همانطور که برای ساختن برند شخصی شما به کار می روند. اگر در بازاریابی محتوا تازه کار هستید، یا اگر فقط می خواهید یک تجدید نظر کنید، پیشنهاد می کنم از متخصصین بازاریابی محتوایی کمک بگیرید.

پنج سطح شهرت در پرسونال برندینگ

سطح 1: کارشناسان مقیم (Resident Experts)

این کارشناسان در داخل شرکت و بین مشتریان خود به خوبی مورد احترام هستند، اما در خارج از این مخاطبان دیده نمی شوند. اکثر افراد معروف سفر خود را از اینجا شروع کرده اند.

 

سطح 2 : قهرمانان محلی (Local Heroes)

این افراد در خارج از شرکت خود شروع به شناخته شدن کرده اند. آنها در انجمن های تجاری محلی خود فعال تر هستند و اغلب در رویدادهای مرتبط و وبلاگ ها صحبت می کنند. آنها حتی ممکن است یک کسب و کار جدید را به شرکت خود بیاورند.

 

سطح 3: ستاره های در حال ظهور (Rising Stars)

این کارشناسان شهرت منطقه ای پیدا کرده اند. آنها در بین همتایان منطقه خود کاملاً شناخته شده هستند و اغلب در مورد حوزه تخصصی خود صحبت می کنند و می نویسند. ستاره های در حال ظهور تمایل دارند کسب و کار با کیفیت بالاتری را به ارمغان بیاورند و هزینه های بیشتری را دریافت کنند.

 

سطح 4: ستارگان راک صنعت (Industry Rock Stars)

این نام ها به دلیل زمینه های تخصصی خود در سراسر کشور شناخته شده اند. آنها مشتریان ممتاز و دستمزدهای بالا را جذب می کنند. در نتیجه، آنها به دارایی های قابل توجهی برای شرکت های خود تبدیل می شوند.

سطح 5: سوپراستارهای جهانی(Global Superstars)

 کارشناسان نخبه جهان، سوپراستارهای جهانی از جایگاه خود خارج شده اند و به طور گسترده تری در صنایع خود شناخته شده اند. آنها بالاترین دستمزدها را دارند و شرکت ها در سراسر جهان می خواهند با آنها در ارتباط باشند.

اولین کار شما این است که بفهمید کدام یک از این سطوح، وضعیت امروز شما را توصیف می کند. سپس باید تصمیم بگیرید که می خواهید به چه سطحی از تخصص برسید.

قبل از اینکه بلافاصله به سوپراستار جهانی بپرید، به خاطر داشته باشید که هر مرحله متوالی به تلاش و زمان بیشتری نسبت به مرحله بعدی نیاز دارد. برای مثال، انتقال از سطح کارشناسان مقیم به قهرمانان محلی آسان‌تر از ستارگان راک صنعت به سوپراستار جهانی است. برای تبدیل شدن به یک نام مشهور جهانی، احتمالاً باید بیشتر وقت آزاد خود را صرف کنید. آیا برای اینکار آماده اید؟ فقط شما می توانید به آن پاسخ دهید.

انواع برندهای شخصی

مقاله ای از نیویورک تایمز شش نوع اصلی از برندهای شخصی را شناسایی کرد:

  • نوع دوست (Altruist)

این افراد به خاطر کمک به دیگران و اختصاص وقت خود به امور خیریه شناخته می شوند. آنجلینا جولی، دالی پارتون و بیل گیتس در این دسته قرار می گیرند.

  • حرفه گرا (Careerist)

این برندها موفقیت را مقدم بر هر چیز دیگری می دانند. این برندها به دلیل به اشتراک گذاری اطلاعات و رهبریت فکری در صنایع خود شناخته شده اند. این دسته شامل ایلان ماسک، جف بزوس و سایمون سینک می شود.

  • هیپسترها (Hipster)

این برندها اغلب نوع دوستی و شغل گرایی را با هم ترکیب می کنند، اما بیشتر بر اشتراک گذاری اطلاعات متمرکز هستند تا اقدامات نوع دوستانه. برای همه چیزهای جدید و ترندشده به این برند نگاه کنید.

  • بومرنگ (Boomerang)

 برندهای بومرنگ محتوا را برای ایجاد جنجال به اشتراک می گذارند. آنها ممکن است با محتوایی که به اشتراک می گذارند موافق نباشند، اما دوست دارند تحریک کننده باشند. این می تواند شامل حساب های کاربری الگوهای رفتاری مورد علاقه شما یا خبرنگاران خبری باشد.

  • رابط(Connector)

این افراد عاشق گرد هم آوردن مردم هستند و به ایجاد جوامع افتخار می کنند. آنها اغلب خلاق هستند و از اعتبار گرفتن از دیگران لذت می برند. به اینفلوئنسرها یا ستاره های اینستاگرام فکر کنید.

  • منتخب (Selective)

برندهای منتخب فقط اطلاعات را با مخاطبان خاص به اشتراک می گذارند. آنها مدبر هستند و وقت خود را صرف تهیه اطلاعات برای بینندگان خاص خود می کنند.

 

درک اینکه برند شخصی شما چیست و چگونه عمل می کند اولین گام برای بهبود آن است.

7 ابزار مهم و کلیدی برای برندسازی شخصی

ابزارهای پرسونال برندینگ

یکی از مهم ترین چیزهایی که از تحقیقات خود آموختیم این بود که کدام ابزار بازاریابی بیشترین تأثیر را بر برند شخصی افراد دارد. بدون این داده ها، ما باید ابزارهای خود را بر اساس شواهد غیرقابل اعتماد، آزمون و خطا و شهود انتخاب کنیم. اما شما گزینه بهتری دارید: داده های خوب از تعداد زیادی متخصص دنیای واقعی.

در اینجا هفت ابزار مهم وجود دارد که باید در استراتژی برندسازی شخصی خود بگنجانید:

1. سخنرانی عمومی

 سخنرانی عمومی یک پلتفرم مهم برای ایجاد شهرت و برند شخصی شما است. مخاطبان تمایل دارند به هر کسی که پشت تریبون می ایستد اعتماد کنند، بنابراین رسیدن به آنجا نیمی از کار است.

سخنرانی در جمع تاثیرگذارترین تکنیک بازاریابی است که افراد می توانند برای ایجاد برند شخصی خود استفاده کنند. کارشناسان نه تنها از کنفرانس‌ها و فرصت‌های سخنرانی مختلفی که در آن شرکت می‌کنند سود می‌برند، بلکه می‌توانند از سابقه سخنرانی خود برای ایجاد اعتبار در درازمدت استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند فهرست و حتی کلیپ‌های ویدیویی از صحبت‌های قبلی خود را در صفحه بیوگرافی خود قرار دهند. این رکورد باعث می‌شود در آینده فعالیت‌های گفتاری بیشتری به دست آورند.

2. نوشتن کتاب

چه خودتان این کار را انجام دهید یا یک نویسنده خیالی استخدام کنید، باید کتابی تهیه کنید که به حوزه تخصص شما بپردازد. کتاب یک سازنده اعتبار مهم و حیاتی است. نوشتن یک کتاب روشی موثر برای نشان دادن تخصص شما و ایجاد دید است – این موضوع از زمانی که بیش از یک دهه پیش مطالعه روی متخصصان مرئی را شروع کردیم صادق بوده است. و اگر به متخصصان حرفه ای خود نگاه کنید، به احتمال زیاد اکثر آنها یک یا چند کتاب نوشته اند.

کتاب شما می تواند به صورت تجاری منتشر شود یا توسط خودتان انتشار یابد. کتاب‌هایی که به‌طور تجاری منتشر می‌شوند می‌توانند اعتبار سریعتری را ارائه دهند، اما کتاب‌های منتشر شده توسط خودتان (که می‌توانید قیمت آن را تعیین کنید یا به رایگان هدیه دهید) انعطاف‌پذیری بیشتری را در اختیارتان میگذارند. در هر صورت، شما باید آن را تبلیغ کنید، زیرا حتی ناشران معروف هم برای بازاریابی بیشتر به نویسندگان خود متکی هستند. با چاپ کتاب خوب و با کیفیت می‌توانید راه صدساله را یک شبه طی کنید. پس هدفی قطعی برای تولید آن هرچه زودتر، تعیین کنید.

3. طراحی وب سایت

هر متخصص نیاز به بستری برای انتشار مقالات نوشته شده، ویدئوها و سایر مطالب تخصصی دارد. بهترین جا میتواند یک وب سایت شخصی یا وب سایت شرکتی آنها باشد. آنچه مهم است این است که یک مکان متمرکز وجود داشته باشد که در آن همه این محتواهای عالی سازماندهی شده و در دسترس باشند.

اگر بخشی از یک شرکت بزرگتر هستید، ابتدا باید روی صفحه بیوگرافی خود تمرکز کنید. باید اعتبار کافی را ارائه کند تا مردم را متقاعد کند که شما واقعاً تخصصهای قابل قبولی دارید. مواردی که ممکن است شامل شود:

  • بیوگرافی شخصی دقیق
  • مدارک تحصیلی
  • گواهینامه ها
  • جوایز
  • انتشارات
  • ارائه ها
  • پروژه های مهم
  • انجمن ها
  • وابستگی ها
  • ویدیوهای سخنرانی

هنگامی که شروع به ایجاد شهرت منطقه ای یا ملی کردید، ممکن است بخواهید یک وب سایت شخصی را نیز در نظر بگیرید. شما می توانید از این سایت به عنوان بستری برای تبلیغ کتاب های خود و سخنرانی عمومی استفاده کنید.

4. بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

 اگر فکر می کنید سئو هیچ نقشی در مسیر کاری شما ندارد، تقریباً در اشتباه هستید. هر سال، سازمان های بیشتری از جستجوی آنلاین برای یافتن و بررسی ارائه دهندگان خدمات خود استفاده می کنند. افراد تجاری امروزه هر زمان که با مشکل مواجه می شوند، به طور غریزی گوگل را فعال می کنند. در بسیاری از موارد، آنها خودشان در مورد مشکل و راه حل های احتمالی تحقیق می کنند – قبل از اینکه به دنبال کمک حرفه ای باشند. در موقعیت های دیگر، متخصصان از جستجو برای یافتن رهبران فکری در حوزه کاری خود استفاده می کنند. سئو ابزاری است که شما را به افرادی متصل می کند که به شدت به مشکلاتی که شما حل می کنید علاقه مند هستند. و شما هرگز 99 درصد آنها را بدون سئو ملاقات نخواهید کرد.

5. یک پلتفرم وبلاگی

هر متخصص باید وبلاگ نویسی کند. این در دسترس ترین راه برای نشان دادن تخصص شما است. همچنین یکی از ساده ترین راه ها برای شروع ایجاد یک دنبال کننده وفادار است. و هنگامی که اصول بهینه سازی موتور جستجو (سئو) را در پست های خود اعمال می کنید، دنیای کاملا جدیدی از مشتریان بالقوه را باز می کنید که برای اولین بار شما را از طریق جستجوی آنلاین پیدا می کنند. اگر می خواهید دانش خود را به سرعت و به طور گسترده گسترش دهید، وبلاگ یک ابزار ضروری است. وبلاگ شما می تواند یا در وب سایت شرکت شما قرار داشته باشد (این بهتر است، زیرا می تواند عملکرد سئوی شما را افزایش دهد)، یا می توانید یک وبلاگ جداگانه ایجاد کنید.

6. دیجیتال مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ، کمپین های اینترنتی، تبلیغات پیامکی، تبلیغات بنری و روشهای دیگر بازاریابی و تبلیغات اینترنتی می تواند در مسیر برندسازی شخصی به کمک شما بیایند. اگر وبلاگ شما برای معرفی افراد جدید به شما است، بازاریابی ایمیلی روشی است که شما بسیاری از آن خوانندگان را به دنبال‌کنندگان وفادار تبدیل می‌کنید – حتی طرفداران خشمگین. با استفاده از پیشنهادات برای دانلود محتوای آموزشی ارزشمند مانند راهنماهای اجرایی و مقالات باز، می توانید درصد معینی از خوانندگان وبلاگ خود را برای شرکت در لیست ایمیل خود جذب کنید. سپس می‌توانید به این دنبال‌کنندگان ، رژیم غذایی ثابتی از چیزهای آموزشی رایگان و همچنین پیشنهادهای اضافی که تعامل آنها را عمیق‌تر می‌کند، بدهید.

7. شبکه های اجتماعی  

 برای ارتباط بهتر با مخاطبین شما بایستی از شبکه های اجتماعی بهره بگیرید. تولید محتوای ارزشمند در این شبکه های اجتماعی بسیار مفید خواهد بود. شبکه سازی و جذب مخاطبین جدید و توسعه دایره مخاطبین از مزایای شبکه های اجتماعی برای برندسازی شخصی می باشد.

مهارت های مورد نیاز برای پرسونال برندینگ

بیایید مهارت‌های اساسی را که در این راه باید بیاموزید بررسی کنیم. ممکن است در حال حاضر حداقل درک ابتدایی از برخی از آنها داشته باشید. اگر چنین است، عالی است – شما یک امتیاز دارید!

با این حال، قبل از ورود به مهارت‌های خاص، باید مکث کنم و درباره یک موضوع بزرگ‌تر بحث کنم، یک «مهارت اصلی» که کل سفر شما را در بر می‌گیرد. من در مورد نقش شما به عنوان یک معلم صحبت می کنم.

می بینید، شهرت شما به عنوان یک رهبر صنعت تا حد زیادی بر اساس توانایی شما در ترجمه مطالب پیچیده به زبانی قابل فهم است. در حالی که همه متخصصان معلم نیستند، همه کارشناسان و رهبران فکری معلمان عالی هستند.

منظور من از این این است که شما وقف آموزش مخاطبان خود خواهید بود. شما ابتدا معلم خواهید بود و در مرحله دوم فروشنده خواهید بود. اما اگر نقشه راه زیر را دنبال کنید، اصلاً مجبور نخواهید بود خدمات خود را بفروشید. یک جریان ثابت از کسب و کار به طور طبیعی از پیگیری بی وقفه شما برای کمک به مخاطبان پدید می آید.

خوب، بیایید در مورد مهارتها صحبت کنیم. شما می توانید لیست زیر را به تنهایی حل کنید یا از متخصصان یا اعضای تیم خود کمک بگیرید. در هر صورت، در اینجا چیزهایی است که برای شروع به آن نیاز دارید:

نوشتن:

شما ممکن است یک نویسنده خوب یا یک نویسنده معمولی باشید. اما اگر می‌خواهید معلمی مؤثر باشید و برند شخصی قانع‌کننده‌ای بر اساس تخصص خود بسازید، باید بتوانید نثری واضح و غیر فنی تولید کنید که خواندن آن لذت بخش است. اگر در حال حاضر یک نویسنده عالی نیستید، دو گزینه دارید:

  • یاد بگیرید که فارسی واضح و ساده بنویسید. کتاب‌های خواندنی و دوره‌های آنلاین زیادی وجود دارد که شما را نسبتاً سریع بالا می‌برد.
  • با یک نویسنده یا ویراستار با تجربه کار کنید. اگر زمان یا تمایلی برای کار روی نوشته خود ندارید، اشکالی ندارد! همیشه می توانید یک نویسنده یا ویراستار استخدام کنید تا تخصص موضوعی خود را به نثر درخشان تبدیل کند. کارشناسان بسیار بیشتر از آنچه شما فکر می کنید به این روش کار می کنند.

 سخنرانی عمومی:

اکثر کارشناسان راحت با مخاطبان هدف و همکاران حرفه ای خود صحبت می کنند. اگر از سخنرانی در جمع ترس دارید، حداقل باید سعی کنید بر آن غلبه کنید. مانند همه مهارت ها، تسلط از انجام دادن ناشی می شود و در بیشتر موارد ترس به سرعت محو می شود. (با این حال، این کاملاً طبیعی است که حتی یک سخنران با تجربه قبل از ایراد سخنرانی احساس اضطراب کند.) اگر در سخنرانی عمومی تازه کار هستید، با صحبت کردن با گروه های کوچک و انجمن های حرفه ای خود، شروع کنید.

وبلاگ نویسی:

 یا شما یا یک همکار باید مکانیزم پست گذاری خود را به صورت آنلاین انجام دهید. یادگیری آن دشوار نیست، اما این مهارت دیگری است که باید در آن تخصص داشته باشید.

سئو:

بهینه سازی موتورهای جستجو به خودی خود یک رشته کامل است، اما شما می توانید اصول اولیه را در چند روز بیاموزید . در حالی که جنبه های فنی سئو وجود دارد که ممکن است فراتر از توانایی شما باشد (به عنوان مثال، ساختن وب سایت و وبلاگ خود به گونه ای که گوگل بتواند محتوای شما را به راحتی کشف کند)، مکانیک های اولیه بسیار ساده هستند. چالش برانگیزترین بخش، یادگیری نحوه تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط، جذب حجم جستجوی کافی برای ارزشمند بودن و رتبه بندی در صفحه اول صفحه نتایج جستجوی گوگل است. سئو به همان اندازه که علم است هنر نیز بشمار می‌رود .

ارتباط با وبلاگ ها و نشریات:

 سئو بیشتر از کلمات کلیدی است. برای اینکه از سرمایه گذاری روی وبلاگ نویسی و سئوی خود بیشترین بهره را ببرید، باید پیوندهای خارجی به پست های خود ایجاد کنید. یک راه متداول برای انجام این کار، نوشتن پست های مهمان در وبلاگ های دیگران – یا مقالاتی برای انتشارات آنلاین – است که شامل یک یا چند پیوند به وبلاگ و/یا وب سایت شما می شود. برای یافتن این فرصت ها، باید در مورد این نشریات آنلاین تحقیق کنید و با صاحبان یا سردبیران آنها تماس بگیرید. تکنیک هایی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید که این فرآیند را کارآمدتر و موفق تر می کند. از رپرتاژ آگهی غافل نشوید.

بازاریابی اینترنتی:

از تکنیکهای مختلف دیجیتال مارکتینگ و پتانسیل بالای آنها غافل نشوید. به عنوان مثال بازاریابی ایمیلی. بازاریابی ایمیلی با ارسال ایمیل های شخصی بسیار متفاوت است. اول از همه، شما باید مشترک یک ارائه دهنده خدمات ایمیل شوید. هر سرویسی که انتخاب می کنید، باید یاد بگیرید که چگونه از این ابزار برای ارسال یک ایمیل اولیه و درک تجزیه و تحلیل آن استفاده کنید. بعداً، ممکن است بخواهید ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند شخصی‌سازی، بخش‌بندی و کمپین‌های خودکار را امتحان کنید.

اگر منابع لازم برای کمک گرفتن از متخصصین دارید، ممکن است لزوماً نیازی به تسلط بر همه این مهارت ها نداشته باشید. گفته می شود، هر چه بیشتر بدانید، احتمال رشد شما بیشتر است. بنابراین عاقلانه است که حداقل با اصول هر کدام آشنا شوید.

نقشه راه برندسازی شخصی شما (Personal Branding Plan)

اکنون زمان آن است که همه چیز را در یک برنامه عملی منسجم جمع آوری کنید. اگر تا اینجا پیش رفته اید، من فرض می کنم که متعهد به یک برنامه بلندمدت برای ساختن برند شخصی خود هستید. اگر قصد دارید برند شخصی خود را در طول زمان بسازید، این نقشه راه را به یک برنامه رسمی تبدیل کنید. این به این معنی است که آن را یادداشت کنید، در مورد پاسخ های خود فکر کنید و برنامه را به روز کنید، زیرا به ایده های جدید فکر می کنید یا تصمیم به اصلاح دوره دارید.

نقشه راه زیر یک طرح کلی است. این به شما بستگی دارد که بین خطوط رنگ آمیزی کنید، جزئیات را پر کنید و آن را کاملاً و به طرز شگفت انگیزی از آن خود کنید.

4 فاز اصلی برندسازی شخصی

فاز اول: تدوین استراتژی

مرحله 1: تعیین کنید که امروز کجا هستید.

قبل از اینکه بتوانید صعود خود را شروع کنید، باید بدانید که از کجا شروع می کنید. آیا شما یک متخصص مقیم سطح 1 هستید یا یک ستاره نوظهور سطح 3؟

 

مرحله 2: حوزه تخصصی خود را مشخص کنید.

شما در امری متخصص هستید، اما آیا آن «موضوع» نسبتاً گسترده است (مثلاً «قانون خانواده»)، یا بسیار تخصصی است (مانند «قانون حضانت کودک»)؟ هرچه تخصص شما بیشتر باشد، رشد شما آسان تر خواهد بود. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، تمرکز خود را محدود کنید. اما اگر نمی‌توانید خدماتی را که ارائه می‌دهید کاهش دهید، حداقل می‌توانید برای محدود کردن آنچه می‌نویسید و درباره آن صحبت می‌کنید برنامه‌ریزی کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در نهایت باید آن تمرکز مورد نظر را با عمل دنبال کنید.

 

مرحله 3: مخاطب خود را مشخص کنید.

چه کسی خدمات شما را خریداری خواهد کرد؟ چه کسی بر خریداران شما تأثیر خواهد گذاشت؟ به چه صنایعی خدمات می دهید؟ چه نقشی در شرکت هایی که خدمات شما را خریداری می کنند وجود دارد؟ پاسخ به این سؤالات افرادی خواهند بود که شما هر پست وبلاگ، هر سخنرانی، هر کتاب، هر وبینار را برای آنها می سازید. هنگام نوشتن، همیشه مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید. این به شما کمک می کند تا در موقعیت خود بمانید و انواع مناسبی از مشتریان بالقوه را به کسب و کار خود اضافه کنید.

 

مرحله 4: زاویه خود را پیدا کنید.

این مرحله کاملاً ضروری نیست، اما واقعاً می تواند به برجسته شدن برند شخصی شما کمک کند. اگر می توانید با یک موضوع ارتباط برقرار کنید، یا اگر دیدگاهی بحث برانگیز یا ضد شهودی داشته باشید، اغلب جلب توجه آسان تر است. داشتن یک زاویه همچنین به شما یک لنگر – یک پرسپکتیو منحصر به فرد – می دهد که هر قسمت از محتوایی را که ایجاد می کنید، مالکیت شما بر ان کاملا مشخص است.

مرحله 5: تصمیم بگیرید که از کدام ابزار بیشتر استفاده خواهید کرد.

به عقب برگردید و بخش 7 ابزار مهم در بالا را مرور کنید و بفهمید که ابتدا با کدام یک از آنها شروع خواهید کرد. و از در نظر گرفتن گزینه های دیگر نترسید. اگر تجربه ای در مورد وبینار یا ویدیو دارید، ادامه دهید و آنها را بخشی از برنامه خود قرار دهید.

 

مرحله 6: مهارت های خود را ارزیابی کنید.

اگر خودتان آن را انجام می دهید، شاید چالش برانگیزترین بخش برنامه باشد. نه به این دلیل که تلاش زیادی می خواهد. بلکه به این دلیل که خیلی سخت است تا در مورد نقاط قوت و ضعف خود روراست باشیم. بخش مهارت‌هایی مورد نیاز را مرور کنید و سعی کنید صادقانه مهارت خود را در هر یک ارزیابی کنید. آیا شما آنقدر که فکر می کنید نویسنده خوبی هستید؟ آیا شما یک سخنران عمومی قوی هستید؟ بیشتر روی کدام مهارت ها باید کار کنید و کدام یک نیاز به تقویت دارد؟ یک لیست اولویت بندی شده از این مهارت ها تهیه کنید و سعی کنید بفهمید که کدام یک را به تنهایی می توانید کار کنید و کدام یک به معلم واجد شرایط نیاز دارد.

 

مرحله 7: تعیین کنید چه کسی به شما کمک می کند.

بسیاری از ما در طول سفر خود به کمی کمک نیاز خواهیم داشت و بسیاری نیز به مقدار زیادی از آن نیاز خواهند داشت. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید آیا واقعاً می خواهید برای صعود انفرادی تلاش کنید یا کمی اکسیژن اضافی و یک راهنمای باتجربه ممکن است صعود شما را موفق تر کند. همانطور که در مورد ابزارها و مهارت های مورد نیاز خود فکر می کنید، آیا چیزی وجود دارد که بخواهید آن را برون سپاری کنید؟ این منابع را زودتر لیست کنید تا در مواقعی که بیشتر به آنها نیاز دارید به مشکل نخورید.

 

فاز دوم: راه اندازی زیرساخت ها

مرحله 8: هویت برند خود را ایجاد کنید.

یک حرفه ای استخدام کنید تا چند عکس از شما بگیرد و یک نسخه کوتاه و بلند از بیو شما بنویسد. بعداً می‌توانید یک حلقه ویدیویی از کلیپ‌های سخنرانی عمومی اضافه کنید. لوگوی اختصاصی و لوگوموشن خود را طراحی کنید. کارت ویزیت الکترونیکی خود را بسازید.

 

مرحله 9: بیوگرافی خود را تقویت کنید/وب سایت خود را بسازید.

 ویژگی‌های تقویت‌کننده اعتبار را به بیوگرافی خود اضافه کنید، مانند مقاله‌هایی که نوشته‌اید، سخنرانی‌هایی که ارائه کرده‌اید و تقدیرنامه هایی که کسب کرده‌اید – هر چیزی که ممکن است خواننده را متقاعد کند که شما واقعاً یک خبره واقعی هستید.

 

مرحله 10. وبلاگ خود را راه اندازی کنید.

اگر می خواهید وبلاگ خود را راه اندازی کنید، اکنون زمان شروع ساخت و پیکربندی آن است. اگر به کمک نیاز دارید، منابعی را بیابید و روی آن سرمایه گذاری کنید تا آن را محقق کنید.

 

مرحله 11. ابزارهای تبدیل خود را تنظیم کنید.

برای تبدیل بازدیدکنندگان وب و خوانندگان وبلاگ به سرنخ، باید چیزی را به آنها پیشنهاد دهید که به اندازه کافی قانع کننده باشد که نام و آدرس ایمیل خود را در ازای آن ارائه کنند. معمولاً این یک قطعه محتوای آموزشی طولانی تر است، مانند یک راهنما، مقاله یا کتاب الکترونیکی. ابتدا باید این قسمت از محتوا را بنویسید، سپس آن را در پشت فرم ثبت نام در وب سایت یا وبلاگ خود قرار دهید. همچنین باید یک پیشنهاد جذاب طراحی کنید تا خوانندگان را برای دانلود قطعه محتوا ترغیب کنید. به مخاطبین خود توضیح دهید که در آینده ایمیل‌های بیشتری دریافت خواهند کرد. توضیح دهید که این ایمیل‌ها حاوی مطالب آموزشی و توصیه‌های ارزشمندی هستند  و هر زمان که بخواهند می‌توانند آن را لغو کنند.

 

مرحله 12. پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را درست کنید.

نمایه لینکدین خود را بسازید. لینکدین مهم ترین پلتفرم اجتماعی برای کارشناسان خدمات حرفه ای است. حتما مشخصات خود را به طور کامل تکمیل کنید. سپس به دنبال گروه‌های فعالی باشید که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید و افراد مخاطب هدف شما به آن‌ها مراجعه می‌کنند. پلتفرم بعدی برای پیوستن، توییتر است که می توانید از آن برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید. اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و بقیه ممکن است در برخی موارد منطقی باشند، اما من پیشنهاد می کنم که متخصصان زمان محدود خود را در جای دیگری صرف کنند.

 

مرحله 13. پلت فرم ایمیل خود را انتخاب و آماده کنید.

ممکن است از سرویس ایمیل موجود شرکت خود استفاده کنید، یا ممکن است لازم باشد یکی از آنها را از ابتدا راه اندازی کنید. در هر صورت، مطمئن شوید که یک الگوی ایمیل زیبا و خوانا آماده دارید. اگر پلتفرم جدیدی را انتخاب می کنید، حتما استفاده از آن آسان باشد و دارای ابزارهای مدیریت لیست و گزارش قوی باشد.

 

فاز سوم: مهارت های خود را توسعه دهید

مرحله 14. هر روز زمانی را به کار بر روی مهارت های جدید اختصاص دهید.

موثرترین راه برای مقابله با یک پروژه طولانی مدت عادت کردن به آن است. هرگز فراموش نکنید که این یک تعهد تجاری است، نه یک سرگرمی. بنابراین اشکالی ندارد – در واقع، مهم است – بخشی از روز کاری خود را به ارتقاء برند شخصی خود اختصاص دهید. ممکن است مقداری از زمان شخصی خود را نیز به آن اختصاص دهید، اما این یک پروژه در حال انجام است، پروژه ای که هرگز پایان نخواهد یافت….

 

فاز چهارم: زمان شروع!

یک بار دیگر برنامه خود را بخوانید. سپس شروع به اجرای آن کنید. در ابتدا حرکت کند خواهد بود، اما مهم است که طناب ها و نردبان ها را قبل از حرکت در جای خود قرار دهید. شما یک استراتژی دارید، حالا آن را وارد بازی کنید!

8 اشتباه در برندسازی شخصی

1. عدم اطمینان به اهداف خود

شما می دانید که می خواهید در حوزه ای شناخته شوید، اما هنوز کاملاً مطمئن نیستید که چیست. بدیهی است که اگر از هدف خود مطمئن نیستید، مخاطبان شما نیز سیگنالهای عدم اطمینان را دریافت خواهند کرد. دانستن اینکه چرا برند شخصی شما وجود دارد، پایه ای را فراهم می کند که همه عناصر دیگر بر آن ساخته شده اند. این روزها، اینترنت با جریان مداوم محتوا و سازندگان اشباع شده است. به همین دلیل است که باید هدف از حضور خود را روشن کنید.

بله، برند شخصی شما باید درباره شما باشد، اما باید تمرکز خود را افزایش دهید. ممکن است موضوعات مختلفی را به یک اندازه دوست داشته باشید، اما تنوع بیش از حد ممکن است باعث سردرگمی شود. وضوح همچنین به معنای ساده نگه داشتن چیزها است.

در این مورد، مرحله اول شامل یافتن اشتیاق شماست.

هنگامی که این موضوع را حل کردید، مدتی را به تحقیق در مورد رقبای خود اختصاص دهید و ببینید چگونه می توانید خود را متمایز کنید. ارزش منحصر به فرد شما چیست؟ اگر کاملا آشکار نیست، باید مشخص تر شود.

2. دست کم گرفتن تعهدات

ما در عصر رضایت آنی زندگی می کنیم. یک لباس، وعده غذایی یا قرار جدید فقط چند کلیک با ما فاصله دارد. اما ساختن یک برند شخصی به زمان نیاز دارد – به خصوص در پلتفرم رسانه های اجتماعی. چه در لینکدین، چه اینستاگرام یا توییتر باشید، به آسانی نمی‌توانید نام خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. دسترسی ارگانیک در حال کاهش است و تبلیغات دیجیتال در بالاترین سطح خود قرار دارد. بین کار و زندگی شخصی شما، پیدا کردن زمان برای ساختن برند شخصی شما ممکن است دشوار باشد. آیا در گذشته تلاش کرده‌اید و دچار مشکل شده‌اید؟ شاید این مشکلات آشنا به نظر برسند:

  • فعالیت های وبلاگ نویسی ناهماهنگ و متناقض
  • نداشتن استراتژی مناسب در رسانه های اجتماعی
  • شبکه سازی ناقض و بدون برنامه
  • عدم صرف زمانی صرف کافی برای یادگیری و تحقیق

اگر چنین است، زمان آن رسیده است که برای بهتر شدن تغییر کنید. یک چشم انداز روشن از هدف نهایی و برنامه ای برای چگونگی رسیدن به آن باید طراحی کنید. بدون این، احتمالاً نتایج کمی (در صورت وجود) خواهید دید و تسلیم خواهید شد.

مانند هر چیز دیگری، تا زمانی که تغییرات مثبتی را مشاهده نکنید، چسبیدن به چیزی چالش برانگیز است. لطفاً هنگام تعیین اهداف خود این را در نظر بگیرید – به خودتان فرصتی برای دستیابی به آنها بدهید. اگر فوبیای تعهد دارید، یک برنامه کلی محکم می‌تواند باعث شود که همه چیز کمی گنگ به نظر برسد. برای تجزیه آن:

  • یک هدف اصلی برای خود قائل نباشید: آن را به اهداف کوچکتر و دست یافتنی تقسیم کنید تا انگیزه داشته باشید.
  • ثابت قدم باشید: وبلاگ نویسی یک بار در ماه یا کمتر مشکلی ندارد (تا زمانی که به آن پایبند باشید.)
  • برنامه ریزی ایجاد کنید: روزها و هفته های خود را از قبل ترسیم کنید تا این روند آسان تر شود.
  • شبکه: به گروه ها، انجمن های آنلاین بپیوندید و در رویدادها شرکت کنید تا نام خود را در آنجا به نمایش بگذارید.
  • هرروز چیز جدیدی بیاموزید: دائماً ذهن خود را گسترش دهید تا مطمئن شوید که خالق، متخصص و مخاطب بهتری هستید.

3. تلاش برای تبدیل شدن به کسی که نیستی

وقتی جامعه بیش از هر زمان دیگری به دنبال صداقت و شفافیت است، شما باید صادق باشید. این به این معنی است که هنگام به اشتراک گذاری داستان خود روراست باشید (و شاید حتی کمی آسیب پذیر باشید).

اینفلوئنسرها به‌عنوان افرادی عادی شروع به آموزشو الهام بخشیدن به دیگران در رسانه‌های اجتماعی با پیشینه و زندگی روزمره خود کردند. این برخلاف جریان اصلی تبلیغات شرکتی است. شما ممکن است نخواهید یک اینفلوئنسر شوید، اما مردم دوست دارند بدانند که شما از کجا آمده اید و به عنوان یک فرد چه هویتی دارید. این عنصر انسانی برندسازی شخصی است که مخاطب هدف شما را جذب می کند.

تمرکز خود را به چیزی تغییر ندهید که فکر می کنید بازار به آن نیاز دارد. با پوشش دادن موضوعات زیاد، خطر عمومی به نظر رسیدن را دارید. یک برند شخصی مستحکم باید هر چیزی باشد جز بازاریابان برندینگ شخصی، در اینجا نحوه معتبر نگه داشتن آن آورده شده است:

  • با روح خود پیش بروید (نه با آنچه محبوب است)
  • صاحب اشتباهات خود باشید
  • به مردم نشان دهید که چه کسی هستید و در مورد آن مطمئن باشید
  • یک داستان خوب بگویید و طوری بنویسید که انگار دارید با یک دوست صحبت می کنید
  • اهداف برند خود را از درون بشناسید
  • آن را ساده نگه دارید
  • در برندسازی، با تصویر و کیفیت ثابت بمانید
  • اعتماد خریده نمی شود ساخته می شود
  • از نقاب استفاده نکنید
  • یک اشتیاق را دنبال کنید

فوربس آن را خلاصه کرده است:

“برند شخصی خود را مدیریت کنید و سپس داستان برند خود را قبل از اینکه شروع به بیان دیدگاه ها و نظرات تخصصی خود کنید، بگویید. شروع با شمای واقعی کلید تضمین این است که برندسازی شما حداکثر ارزش را برای شما و حرفه شما به ارمغان می آورد.

4. عدم تولید محتوای شخصی

در حالی که محتوای انتخاب شده در همه استراتژی های بازاریابی حیاتی است، ایده کلی یک برند شخصی در مورد شماست. یکی از بزرگترین اشتباهات برندسازی شخصی که می توانید مرتکب شوید این است که پشت برند خود پنهان شوید. اگر می خواهید مردم سرمایه گذاری کنند، باید به آنها دلیلی برای سرمایه گذاری ارائه دهید. و ایجاد محتوای شخصی، یک راه مطمئن برای سرگرمی، آموزش و الهام بخشی است. توییتر یک نقطه شروع عالی است. وبلاگ نویسی نیز مفید است زیرا فقط در نوشتن خلاصه می شوند.

اگر جلوی دوربین اعتماد به نفس ندارید، نگران نباشید. پادکست به شما این امکان را می دهد که بدون نگرانی در مورد عنصر بصری، تاثیر بیشتری را تزریق کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید در سفر بازاریابی محتوای خود انجام دهید:

  • توییت منظم
  • یک کتاب یا کتاب الکترونیکی بنویسید
  • پادکست راه اندازی کنید
  • وبلاگ نویسی (به عنوان مثال یک روز از زندگی شما)
  • برای مهمان شدن در پادکست ها و وبینارها درخواست دهید

5. تمرکز بیش از حد روی خود

از طرف دیگر، اگر یک ماشین تولید محتوا هستید، ممکن است لازم باشد این کار را دوباره بررسی کنید. منظور از برندسازی شخصی تبلیغ کردن خودتان است، اما آیا افراد مزاحمی را می‌شناسید که مدام در مورد خودشان صحبت می‌کند؟ شما که نمی خواهید مثل آن ها باشید. برخی از کسب‌وکارها/استارت‌آپ‌های جدید یا کسانی که تازه وارد بازاریابی محتوا شده‌اند، فکر می‌کنند که وبلاگ‌نویسی در مورد اینکه محصولشان چقدر عالی است، مردم را متقاعد می‌کند که آن را بخرند، اما این یک اشتباه بزرگ در برندسازی شخصی است.

این جمله معروف را به یاد داشته باشید، “هیچ کس دوست ندارد چیزی به او فروخته شود، اما درعین حال همه  عاشق خرید هستند”.

موضوعات درونگرایانه عجیب و غریب برای توضیح خدمات شما مفید هستند، اما باید بر آنچه محصول یا خدمات شما می تواند برای مشتریان شما انجام دهند تمرکز کنید. ارزشمندترین مساله این است که مردم به شما به عنوان یک رهبر فکری با دیدگاه و دانش منحصر به فرد نگاه کنند.

در اینجا برخی از مزایای مدیریت محتوا برای برند شخصی شما آورده شده است:

  • می تواند شما را در موقعیت “رهبر فکری” قرار دهد.
  • به شما امکان می دهد با کسانی که محتوا با آنها به اشتراک می گذارید ارتباط برقرار کنید
  • دانش تخصصی شما را توسعه می دهد
  • آگاهی از برند را افزایش می دهد

6. عدم شبکه سازی شخصی  

آیا دوستی دارید که همیشه برای مشاوره پیش او بروید؟ یکی که مانع از گرفتن یک تصمیم احمقانه شده است؟ شما در تجارت نیز به این روابط نیاز دارید. اگر با جامعه خود ارتباط برقرار نکنید، چگونه می توانید ارزش منحصر به فرد خود را درک کنید؟

ارسطو یک بار گفت:

«در عرصه زندگی انسان، پاداش و افتخار نصیب کسانی می‌شود که صفات نیک خود را در عمل نشان دهند».

هنگام ایجاد شبکه، بهتر است بر روی کسانی که ملاقات می کنید و کارهایی که می توانید برای آنها انجام دهید تمرکز کنید. هر کسی ارزشی دارد و شما می خواهید به عنوان فردی که واقعاً علاقه مند به یادگیری از دیگران است شناخته شوید

اگر قبلاً شبکه سازی انجام نداده اید ، این چند نکته را به خاطر بسپارید:

  • همیشه قبل از هر رویدادی، برنامه ریزی داشته باشید (کارت ویزیت ها را آماده کنید)
  • این کار را برای ایجاد ارتباطات و روابط واقعی انجام دهید (نه فقط برای کمک به خودتان)
  • از طریق کسانی که از قبل می شناسید با درخواست معرفی با افراد آشنا شوید
  • هرگز کسی را بی اهمیت ندانید
  • شبکه‌های مجازی (پیام‌رسان لینکدین، کنفرانس‌های آنلاین) را با رویدادهای حضوری ترکیب کنید
  • هر چیزی را که قول می دهید پیگیری و اجرا کنید
  • شبکه سازی می تواند افزودنی قدرتمندی برای استراتژی برندسازی شخصی شما باشد زیرا یادگیری از تخصص و تجارب دیگران بسیار ارزشمند است.

7. مشارکت کم در رسانه های اجتماعی

امروزه رسانه های اجتماعی نقش مهمی در تمام تلاش های برندسازی دارند. اگر در زندگی شخصی خود به طور آنلاین فعال نیستید، وقت آن رسیده است که نام خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. متأسفانه، نامرئی بودن یک اشتباه بزرگ در برندسازی شخصی است. نیازی نیست که شبکه مجازی فقط در رویدادهای مشخصی انجام شود. ماهیت عمومی رسانه های اجتماعی آن را به یک محیط عالی و غیررسمی برای شروع و ایجاد روابط تبدیل می کند.

اما این فقط برای مکالمات یک به یک نیست. اگر می‌خواهید یک برند شخصی قوی بسازید، باید در مکالمات عمومی شرکت کنید

مشارکت در رسانه های اجتماعی می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • پاسخ دادن به سوالات مستقیم مخاطبان
  • توییت کردن نظر خود در موضوعات
  • نظر دادن در مورد پست های گروه ها و صفحات
  • پاسخگویی به هر پاسخی در مورد محتوای انتخاب شده
  • منشن و تگ کردن افراد در پست های خود
  • پست کردن مرتب پستهای استارتر و تعاملی (در مورد اخبار اخیر صنعت سوال بپرسید یا چالش ایجاد کنید)
  • ارائه نظر/کمک در جایی که دیگران نظر می خواهند
  • فالو کردن رهبران فکری در صنعت خود و گفتگوی عمومی با آنها
  • برای موفقیت در رسانه های اجتماعی، باید اجتماعی باشید.

حضور فعال در رسانه های اجتماعی می تواند به بهبود سئو نیز منجر شود. همانطور که بافر هوشمندانه بیان کرد:

«شما احتمالاً به یک مهمانی نمی‌روید فقط برای سخنرانی و امتناع از انجام هر گونه مکالمه، درست است؟ برای جذاب بودن، باید واقعا اجتماعی باشید، که به معنای تعامل با افراد اطرافتان است.»

اگر می خواهید مخاطب ایجاد کنید و مورد توجه قرار بگیرید، باید تعامل خود را افزایش دهید.

8. عدم صرف زمان کافی برای یادگیری و به روز ماندن در حوزه تخصصی

از لحظه ای که به دنیا می آییم، پیوسته در حال یادگیری هستیم. با این حال، وقتی تحصیل را ترک می کنیم و وارد کار تمام وقت می شویم، ممکن است اشباغ شویم. اگر نمی توانید آخرین باری را که بصورت خودآموز چیز جدیدی یاد گرفتید به خاطر بیاورید، ادامه مطلب را دقیقتر بخوانید.

سرمایه‌گذاری در یادگیری و خودسازی نه تنها به شما کمک می‌کند که همیشه بالای نمودارها باشید، بلکه به شما کمک می‌کند به روز و مسلط به تخصصتان بمانید و موفقیت آینده خود را تضمین کنید.

در اینجا برخی از مزایای یادگیری مستمر آورده شده است:

  • مهارت های جدید، ارزشی را که می توانید ارائه دهید افزایش می دهد
  • بسیاری از صنایع به تکامل خود ادامه می دهند، بنابراین شما باید به روز باشید
  • به شما امکان می دهد اهداف فعلی را انجام دهید و اهداف جدید ایجاد کنید
  • شایستگی = اعتماد به نفس
  • مهارت های رهبری شما را افزایش می دهد

زندگی مدرن شلوغ است، اما این بدان معنا نیست که شما باید ساعت‌ها را در کتابخانه بگذرانید یا از طریق گوگل به گشت و گذار بپردازید. سعی کنید کارهای کوچکی در روز انجام دهید:

  • کتاب بخوانید
  • سرگرمی جدیدی را شروع کنید
  • به یک سخنرانی یا کارگاه بروید
  • به پادکست ها گوش دهید
  • ویدیوها را در یوتیوب تماشا کنید
  • یک دوره آنلاین رایگان را امتحان کنید
  • هرچه بیشتر یاد بگیرید، چیزهای جالب تری در سخنرانی ها و میتینگ هایتان خواهید داشت.

نتیجه گیری

اگر متخصصی هستید که جاه طلبی دارید تا در صنعت خود پیشرو شوید، این نقشه راه می تواند به شما کمک کند تا در مسیر صعود سریع قرار بگیرید. طبیعی است که در ابتدا احساس خستگی کنید، به خصوص اگر در حال حاضر مشغول هستید. یکی از مشتریان ما با همین معضل روبرو شد راهکاری که پیشنهاد دادیم و پیش گرفت جالب بود:

من متوجه شدم که نوشتن چیزی است که به آن علاقه داشتم، اما در زندگی ام فضایی برای انجام آن نداشتم. و من آنقدر با شرکت معماری خود مشغول بودم که اگر تغییری در زندگی ام ایجاد نمی کردم، هرگز فضایی برای آن وجود نداشت. بنابراین تصمیم گرفتم وانمود کنم که مشتری خودم هستم. من خودم را به تقویم خودم پین کردم و حتی به خودم شماره پروژه دادم. من خودم را به آن پایبند نگه داشتم و این راهکار همه چیز را برای من تغییر داد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اولین قدم کوچک و کوچک را بردارید. شگفت انگیز است که وقتی روی چیزی که واقعاً می خواهید تمرکز می کنید چه اتفاقی می افتد.”

کلید این است که استراتژی برندسازی شخصی خود را به قطعات قابل مدیریت تقسیم کنید. سعی نکنید به طور همزمان با خیلی چیزها مواجه شوید. کم کم، نتایج را مشاهده خواهید کرد – انبوهی از سوالات ایمیلی در اینجا، یک فرصت صحبت در آنجا، و موجی از دنبال کنندگان جدید. در برخی موارد، مردم شروع به درخواست خواهند کرد. و در نهایت تعداد کمی می خواهند شما و شرکتتان را تنها بر اساس شهرت شما استخدام کنند. هیجانی که با دیدن پیشرفت ثابت به وجود می آید، کار سخت را ارزشمند می کند.

دریافت مشاوره برای پروژه های برندسازی شخصی 09125358439

دریافت مشاوره برای پروژه های برندسازی شخصی 09125358439

شرایط برگزاری دوره:

مدت زمان آموزش: ۱۴ ساعت

تاریخ شروع دوره: هفته آخر شهریور ماه

هزینه دوره: 1290000 تومان

هزینه با تخفیف: 900000 تومان

مکان برگزاری: اصفهان، خیابان ۲۲ بهمن، مجموعه اداری غدیر، سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، آژانس دیجیتال مارکتینگ DMplus

برای اشتراک اطلاعات و تعاملات، گروه واتساپی دارد.

ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان

امروزه اینستاگرام به یک محل خوب برای کسب درآمد تبدیل شده است و کسانی که اطلاعات به روزی در زمینه تکنولوژی دارند، به راحتی می‌توانند از این روش کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده کنند. همانطور که می‌دانید، بیشتر کسب و کارهای اینستاگرامی یا پیج‌های بلاگری به دنبال پیشرفت در اینستاگرام هستند ولی راه و روش آن را بلد نبوده و یا زمان کافی برای حضور در اینستاگرام ندارند. خب از آنجایی که مدیریت پیج اینستاگرامی یک کار تخصصی است، بنابراین اغلب کسب و کارها به دنبال یک متخصص در زمینه اینستاگرام هستند که عموما با اسم ادمین اینستاگرام شناخته می‌شود. امروزه بسیاری از افراد دوست دارند تا در این زمینه فعالیت کنند و به درآمد برسند؛ بنابراین این سوال برایشان پیش می‌آید که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

_ با آموزش از یک متخصص باتجربه، به گونه‌ای که هم تخصص را فراگیرید هم درگیر آزمون و خطاهای تجربی نشوید.

توجه داشته باشید که مسیر شما برای کسب درآمد از شغل ادمینی، از آموزش می‌گذرد.

ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان

امروزه اینستاگرام به یک محل خوب برای کسب درآمد تبدیل شده است و کسانی که اطلاعات به روزی در زمینه تکنولوژی دارند، به راحتی می‌توانند از این روش کسب درآمد از اینستاگرام، استفاده کنند. همانطور که می‌دانید، بیشتر کسب و کارهای اینستاگرامی یا پیج‌های بلاگری به دنبال پیشرفت در اینستاگرام هستند ولی راه و روش آن را بلد نبوده و یا زمان کافی برای حضور در اینستاگرام ندارند. خب از آنجایی که مدیریت پیج اینستاگرامی یک کار تخصصی است، بنابراین اغلب کسب و کارها به دنبال یک متخصص در زمینه اینستاگرام هستند که عموما با اسم ادمین اینستاگرام شناخته می‌شود. امروزه بسیاری از افراد دوست دارند تا در این زمینه فعالیت کنند و به درآمد برسند؛ بنابراین این سوال برایشان پیش می‌آید که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

_ با آموزش از یک متخصص باتجربه، به گونه‌ای که هم تخصص را فراگیرید هم درگیر آزمون و خطاهای تجربی نشوید.

توجه داشته باشید که مسیر شما برای کسب درآمد از شغل ادمینی، از آموزش می‌گذرد.

جهت مشاوره پروژه های پرسونال برندینگ، فرم زیر را پر کنید:

جهت دریافت مشاوره برای شروع پروژه برندسازی شخصی خود، لطفا فرم زیر را تکمیل فرمایید:

#
امروز دیجیتالی بخندツ
هرگز
بعدا یادآوری کن
نه ممنون