توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ DMPLUS

ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی

با متخصصین شبکه‌های اجتماعی در آژانس DMPLUS همراه باشید.

ده سال پیش، کمتر کسی باور می‌کرد که حضور در شبکه‌های اجتماعی و پیرو آن، خدمات شبکه‌های اجتماعی به یک بخش جدانشدنی و روزمره و مداوم در زندگی افراد تبدیل شود، اما امروزه دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که دست کم در یک یا دو شبکه اجتماعی صفحه‌ای نداشته باشد و کمتر گوشی موبایلی را می‌توان پیدا کرد که حاوی یک یا چند برنامه این پلت‌فرم‌ها نباشد. شبکه‌های اجتماعی دیگر تنها ابزار سرگرمی ما نیستند. ما در شبکه‌های اجتماعی تفریح می‌کنیم، خرید می‌کنیم، دوست پیدا می‌کنیم و از همه مهم‌تر، برای کسب‌وکار خود فعالیت‌های بازاریابی انجام می‌دهیم. به بیان دیگر، همه‌ی ما به نحوی از خدمات شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم. واقعیت این است که امروزه دیگر استفاده نکردن از امکانات بستری مثل اینستاگرام برای پیشبرد اهداف تجاری، تقریبا ابلهانه به نظر می‌رسد. به همین دلیل، یاد گرفتن نحوه نصب و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی مختلف در وهله اول و آشنایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مدیریت آنها در وهله دوم، برای حفظ موقعیت‌های تجاری بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله پس از آشنایی مختصری با انواع شبکه‌های اجتماعی، با مباحث مربوط به مدیریت و خدمات شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ در این پلت‌فرم‌ها به طور مختصر آشنا خواهید شد. در نهایت، در رابطه با بهترین روش‌های استفاده از فرصت‌های فضای مجازی برای جذب مشتریان و در مرحله بعد، فروش بیشتر محصول یا خدمت، صحبت خواهیم کرد.

ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی

شکی نیست که شبکه‌های اجتماعی به یک بخش حیاتی از تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده‌اند. به همین ترتیب، گرفتن سرویس‌های مرتبط با خدمات شبکه‌های اجتماعی هم برای حضور فعال شما در این فضا کاملاْ ضروری هستند. در این بخش از مقاله یک راهنمای قدم به قدم و مختصر را برای ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی مختلف برای شما فراهم کرده‌ایم.

left_image.png

ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی: فیس‌بوک

• برای داشتن یک صفحه فیس‌بوک، یک حساب شخصی فیس‌بوک الزامی است.
• به حساب کاربری فیس‌بوک خود وارد شده و به بخش facebook.com/pages/create/ بروید.
• نوع صفحه‌ مورد نظر خود را انتخاب کنید:
مکان یا کسب‌وکار محلی
هنرمند، بند یا چهره اجتماعی
شرکت، سازمان یا مؤسسه
سرگرمی
برند یا محصول
جنبش یا انجمن
• اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده، قوانین فیس‌بوک را خوانده و بر روی “Get Started” کلیک کنید.
• فیس‌بوک چهار تب About، Profile Picture، Add to Favorite ، Reach More People را در اختیار شما قرار می‌دهد.
• فیلدهای هر تب را تکمیل کرده و بر روی “Save Info” کلیک کنید.

ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی: لینکدین

• برای داشتن یک صفحه تجاری در لینکدین، باید یک حساب شخصی در این پلت‌فرم بسازید.
• در آدرس linkedin.com به حساب شخصی خود وارد شوید.
• در ستون سمت راست و زیر “Create a Company Page” بر روی “Interests” > “Companies” > “Create” کلیک کنید.
• نام شرکت و آدرس ایمیل خود را وارد کرده و با علامت زدن در چک‌باکس، مشخص کنید که شما نماینده رسمی شرکت مورد نظر هستید.
• برای انتشار صفحه شرکت خود، شما باید توصیف شرکت و URL وب‌سایت شرکت را نیز وارد کنید.

ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی: توئیتر

• به twitter.com بروید.
• اسم کامل، آدرس ایمیل و پسورد خود را در باکس “New to Twitter? Sign up” وارد کنید.
• بر روی “Sign up for Twitter” کلیک کنید.
• در صفحه بعد می‌توانید یک نام کاربری را از میان پیشنهادات توئیتر انتخاب کرده یا نام مورد نظر خود را وارد کنید.
• نام، آدرس ایمیل، پسورد و نام کاربری خود را مجددا چک کنید.
• بر روی “Create my account” کلیک کنید.
• ممکن است از شما خواسته شود که یک Captcha را تکمیل کنید.
• توئیتر یک ایمیل تأیید را به آدرس ایمیل شما خواهد فرستاد. برای تأیید آدرس ایمیل و حساب خود بر روی این لینک کلیک کنید.

ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی: پینترست

  • به آدرس com/business/create/ بروید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کرده و یک پسورد جدید ایجاد کنید.
  • جزئیات مربوط به کسب‌وکار و اطلاعات تماس مدیر حساب خود را وارد کنید.
  • شرایط استفاده از خدمات پینترست را مطالعه کرده و آنها را تأیید کنید.
  • بر روی “Create Account” کلیک کنید.

ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی: اینستاگرام

  • برنامه اینستاگرام را دانلود کنید.
  • برای باز کردن این برنامه بر روی آیکون آن ضربه بزنید.
  • برای ایجاد یک حساب با ایمیل بر روی “Register with Email” و برای ایجاد یک حساب با اکانت فیس‌بوک بر روی “Register with Facebook” کلیک کنید.
  • اگر با ایمیل خود ثبت‌نام می‌کنید، یک نام کاربری و پسورد را ایجاد کرده، اطلاعات پروفایل را تکمیل نموده و بر روی “Done” ضربه بزنید.
  • اگر با حساب فیس‌بوک ثبت‌نام می‌کنید، باید به حساب فیس‌بوک خود وارد شوید.

ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی: یوتیوب

• یک حساب شخصی گوگل برای راه‌اندازی یک اکانت یوتیوب مورد نیاز است.
• به آدرس youtube.com/channel_switcher رفته و با استفاده از نام کاربری و پسورد حساب گوگل، وارد شوید.
• بر روی “Create a new channel” کلیک کنید.
• برای ایجاد یک کانال جدید، موارد مورد نیاز را تکمیل کنید.
• از این لحظه می‌توانید پروفایل خود را راه‌اندازی کرده و ویدیوهای مورد نظرتان را آپلود کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ DMPlus چگونه در ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند؟

پس از ساخت و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی مجازی، کار شما برای مدیریت این فضا و تبلیغات در آن آغاز خواهد شد. در واقع، نصب یک پلت‌فرم در شبکه‌های مجازی و وارد کردن اطلاعات کسب‌وکارتان در آن، نخستین قدم برای حضور در این فضاست. شما می‌توانید از همین گام نخست، به جای درگیر شدن با جزئیات مختلف و صرف زمان و انرژی، نحوه حضور خود در شبکه‌های مجازی را به دست یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر در اصفهان مانند آژانس DMPlus بسپارید. کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ دی‌ام‌پلاس تمامی مسئولیت‌های مربوط به راه‌اندازی و خدمات شبکه‌های اجتماعی شما را به عهده خواهند گرفت و خیال شما را از بابت حفظ و گسترش برندتان در این فضا کاملا راحت خواهند کرد.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی، فرایند مدیریت کردن حضور آنلاین در پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر است. این کار با تولید، انتشار و تحلیل محتوایی که در این پلت‌فرم‌ها پست می‌کنید، انجام می‌شود. این وظیفه، همچنین شامل تعامل با کاربران این رسانه‌هاست. برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی، شما می‌توانید از ابزارها، سرویس‌ها و مدیران شبکه‌های اجتماعی برای نظارت بر امور استفاده کنید. به‌هرحال، چه از کمک یک آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و چه مجموعه‌ای از ابزارها را به کار بگیرید، بسیار مهم است که در این حوزه، از تعاریف اولیه مدیریت شبکه‌های اجتماعی فراتر بروید. با مطالعه این بخش از مقاله، تمامی اطلاعات لازم برای شروع کار و اصول اولیه خدمات شبکه‌های اجتماعی را دریافت خواهید کرد.

مدیر شبکه اجتماعی چه کسی است؟

یک مدیر شبکه اجتماعی، یک فرد ماهر و حرفه‌ای در بازاریابی، تبلیغات و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. این افراد به شما کمک می‌کنند که به اهداف خود در شبکه‌های اجتماعی برسید، به طور مثال تعداد دنبال کننده‌های خود را افزایش داده یا از شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد کنید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی چه پلت‌فرم‌هایی را پوشش می‌دهد؟

یک پرسش رایج و همیشگی در مورد مدیریت شبکه‌های اجتماعی، پیرامون پلت‌فرم‌هایی است که در این زمینه وجود دارند. پرسیدن این سؤال به هوش و توجه نیاز دارد، چرا که شما باید زمان و منابع خود را بر روی آن دسته از شبکه‌های اجتماعی متمرکز کنید که بیشترین ارزش و منفعت را برای کسب‌وکار شما به همراه دارند. در این بخش با معروف‌ترین پلت‌فرم‌های اجتماعی آشنا خواهید شد:

با داشتن تقریباً دو بیلیون کاربر، فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی عظیم به حساب می‌آید. به همین دلیل است که آژانس‌های ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ DMPlus در اصفهان، نه تنها در ارتباط با فیس‌بوک تخصص دارند، بلکه این پلت‌فرم را به دلیل تنوع مخاطبین آن، توصیه نیز می‌کنند.

با برخورداری از 330 میلیون کاربر ماهانه، توئیتر به گرد پای فیس‌بوک هم نمی‌رسد، با این حال، این شبکه اجتماعی کسب‌وکار شما را با گروهی از کاربران مرتبط می‌کند که به صورت روزانه با برندها درگیر هستند. این موضوع، بسته به مخاطب هدف شما، می‌تواند یک مزیت باشد. توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری بر روی توئیتر برای هر شرکتی مناسب نیست و برای کمپانی‌هایی حاوی ارزش خواهد بود که در بخش‌های خاصی فعالیت می‌کنند.

با داشتن تقریباً یک بیلیون کاربر ماهانه، اینستاگرام به یک استاندارد جدید در سرویس‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. اینستاگرام بر روی تصاویر و ویدیوها متمرکز بوده و شرکت‌ها را وادار می‌کند تا به روش‌های نوآورانه برای جذب مشتریان خود روی بیاورند. امروزه برای کسب‌وکارهای خاصی، اینستاگرام به عنوان یک پلت‌فرم ضروری و حیاتی مطرح بوده و ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی مرتبط با آن نیز به یک سرویس مهم در آژانس‌های بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای در جهان، لینکدین به بیش از 774 میلیون کاربر دسترسی می‌دهد. به همین دلیل است که لینکدین یک پلت‌فرم‌ ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی به حساب می‌آید که به دنبال استخدام نیرو هستند.

یا داشتن بیش از دو بیلیون کاربر، یوتیوب به درصد بالایی از افراد بزرگسال دسترسی می‌دهد و روزانه، کسب‌وکارهای بسیاری برای ساختن ویدیوهای خلاقانه به یوتیوب رو می‌آورند.

پینترست دارای بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر روزانه است و بیشتر برای کسب‌وکارهایی مفید است که به تمرکز بصری قوی نیاز دارند. مشاغلی مانند طراحی دکوراسیون، تولید کابینت، فروش لباس و گل و مواردی از این دست، به خوبی می‌توانند از امکانات پینترست برای گسترش کسب‌وکار خود و اعمال خدمات شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی چه اقداماتی را باید انجام دهید؟

در این بخش، با یازده اقدام بسیار مهم آشنا خواهید شد که با انجام آنها می‌توانید کمپین‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را به بهترین شکل مدیریت کنید:

آیا هم اکنون برای کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنید؟ پس در اولین قدم باید زمانی را به بررسی استراتژی کنونی خود اختصاص دهید. با انجام این کار، متوجه خواهید شد که در میان کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی شما، چه چیزهایی درست و چه چیزهایی غلط هستند. این مرحله شامل گام‌های زیر است:
• بررسی اهدافتان در شبکه‌های اجتماعی
• اطمینان از این که در تمام شبکه‌های اجتماعی برندینگ شما به صورت یک‌‌دست انجام می‌گیرد.
• تعیین متریک‌های شبکه‌های اجتماعی مانند دنبال کنندگان، نرخ تعامل و غیره
• تحلیل متریک‌های شبکه اجتماعی برای یافتن ترندهایی مثل اولویت‌های محتوایی
• بررسی نحوه حضور رقبا در شبکه‌های اجتماعی

تحقیق درباره مخاطب کسب‌وکارتان، یک قسمت هسته‌ای از مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. به بیان دیگر توسعه یک استراتژی برای خدمات شبکه‌های اجتماعی، زمانی که نمی‌دانید با چه مخاطبی سروکار دارید، می‌تواند کاملاً چالش‌برانگیز باشد و شما را در مسیر نادرست قرار دهد.

در مرحله بعد، شما باید تصمیم بگیرید که از چه پلت‌فرم‌هایی استفاده کنید. زمانی که صحبت از مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها به میان می‌آید، زمان، مهم‌ترین منبع است. بنابراین، مهم است که تلاش‌های خود را بر روی پلت‌فرم‌هایی متمرکز کنید که بیشترین اهمیت را برای مخاطبین شما دارند.

پیش از آن که مدیر حسابداری (یا تیم داخلی شما) یک کمپین را راه‌اندازی کند، می‌بایست یک استراتژی مشخص برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. در اکثر مواقع، شما باید برای هر پلت‌فرمی، یک استراتژی منحصربه‌فرد داشته باشید. در این مسیر، استفاده از راهنمایی‌ها و کمک‌های شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ مانند آژانس DMPlus نقش بسیار مهمی را در نحوه حضور شما در فضای مجازی ایفا خواهد کرد.

زمانی که پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی را ایجاد یا آپدیت کردید، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که این پروفایل‌ها با برند شما همخوانی دارند.

بسته به اهداف کسب‌وکار و برنامه سرویس‌دهی شما، مدیر شبکه‌های اجتماعی استراتژی متفاوتی را برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی طراحی خواهد کرد. به‌هرحال، اگر بخواهید که دنبال‌کنندگانی واقعی داشته و آنها را با کسب‌وکار خود درگیر کنید، حتماً باید از تبلیغات بهره ببرید.

یک مورد قابل تحویل دیگر در بسیاری از سرویس‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ DMPlus در اصفهان، تقویم محتوایی برای هر کدام از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی است. این تقویم به عنوان یک رفرنس برای شما و کارشناسان تیم مدیریت شما عمل می‌کند.

کار یک متخصص مدیریت شبکه‌های اجتماعی، بیشتر از ساختن یک تقویم زمانی برای کمپانی شماست. این فرد، محتوای درون این تقویم را هم ایجاد می‌کند.

یکی از مسئولیت‌های روزانه در خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی، تعامل با افرادی است که شما را دنبال کرده و برای شما کامنت می‌گذارند. برای بسیاری از کسب‌وکارها، این سرویس به دلیل تأثیر مستقیم بر روی وفاداری مشتریان و آگاهی آنها از برند، بسیار ارزشمند است.

تبلیغات تنها راه افزایش دنبال کنندگان شما در فضای مجازی نیست. به عنوان بخشی از خدمات شبکه‌های اجتماعی، شما باید از کمک اینفلوئنسرها و شرکت‌های معتبر نیز برای معرفی خود استفاده کنید.

یک وظیفه مهم در فرایند مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مانیتور کردن عملکرد شما در این فضاست. به همین دلیل است که تیم کارشناسان فعال در شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ مانند آژانس DMPlus، عملکرد شرکت شما در تبلیغات، محتوای خلاقانه و نتایج این تلاش‌ها را پیگیری می‌کنند.

آیا به دنبال یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود می‌گردید؟

مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک کار حرفه‌ای است که به دانش و تجربه زیاد نیاز دارد. شرکت DMplus یک آژانس دیجیتال مارکتینگ قابل اطمینان برای شماست که در طی سال‌ها فعالیت در زمینه طراحی سایت و راه‌اندازی و مدیریت پلت‌فرم‌های مختلف در فضای مجازی، به سطح تجربه بالا و قابل اعتمادی در این زمینه رسیده است. با استفاده از تجربه و مهارت کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ DMplus، برای حضور مؤثر و مطمئن خود در رسانه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کرده و بالاترین سطح خدمات شبکه‌های اجتماعی را دریافت کنید.

اگر صاحب کسب و کار هستید و موفقیت هدف شماست، اکنون اقدام کنید.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر به صورت رایگان با مشاورین آژانس دیجیتال مارکتینگ +DM در ارتباط باشید.

#
امروز دیجیتالی بخندツ
هرگز
بعدا یادآوری کن
نه ممنون